آفتاب

کواکبیان: امیدواریم در قوانین مربوط به فعالیت احزاب بازنگری شود

کواکبیان: امیدواریم در قوانین مربوط به فعالیت احزاب بازنگری شود

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: پیشنهاداتی را به مجلس و وزارت کشور ارائه کرده‌ایم و امیدواریم طی سه ماه آتی قوانین مطرح شده در حوزه احزاب با حضور صاحب‌نظران این حوزه بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مصطفی کواکبیان در حاشیه مراسم افطاری حزب اسلامی کار، در جمع خبرنگاران با اشاره به مسائل مطرح شده در مورد مصوبات حوزه احزاب، اظهار کرد: امیدواریم دیدگاه‌هایی که قبلا مطرح بود، مانند حزبی شدن یا استانی شدن انتخابات که در حال حاضر مجلس قوانین احزاب را مسکوت گذاشته است، دوباره بررسی شود.

وی با بیان اینکه "برای احزاب، لایحه وزارت کشور در این حوزه بسیار مهم است"، افزود: وزارت کشور دست از این لایحه کشیده است پس حداقل واجب است که دیدگاه‌هایش را در طرح مجلس مطرح کند زیرا احزاب که نمی‌توانند یک بار در طرح مجلس بمانند و بار دیگر در لایحه وزارت کشور.

این فعال سیاسی یادآور شد: قوانین امروز احزاب بسیار قدیمی است. 33 سال پیش قوانینی برای احزاب تدوین شد که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است؛ پس اگر می‌خواهیم 20 سال دیگر از قوانینی که امروز تصویب می‌کنیم استفاده شود، باید حداکثر توجهمان را به ریزه‌کاری‌های این حوزه داشته باشیم.

کواکبیان همچنین گفت: من پیشنهاد می‌کنم وزارت کشور خیلی جدی وارد این طرح شود و نظرات خود را اعمال کند یا این‌که این عزیزان همراه سران احزاب در کمیسیون‌ها بنشینند و نظرشان را بیان کنند زیرا نمی‌شود که وزارت کشور این دولت در مورد چنین مسأله مهمی ساکت بنشیند. درست نیست که بیان شود در زمان دولت یازدهم چنین طرحی تصویب شده است.

وی با تأکید بر ضرورت حضور دولت در روند تصویب این طرح در مجلس، تصریح کرد: وظیفه دولت است که از احزاب کشور حمایت کند. پیشنهاد من این است که یک جلسه مشترک با سران احزاب و نمایندگان مجلس از طریق وزارت کشور برگزار شود. شاید همراه 10 موردی که جبهه هماهنگی اصلاحات در نامه‌ای مطرح کرده است، پنج مورد بسیار مفیدتر از طرف نمایندگان مجلس ارائه شود تا به یک طرح جامع برسیم.

انتهای پیام

کد N407063

وبگردی