آفتاب

اردن هم برای برقراری آتش‌بس در غزه طرح داد

اردن هم برای برقراری آتش‌بس در غزه طرح داد

دیپلمات‌های اردن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را با هدف برقراری آتش‌بس فوری میان حماس و رژیم صهیونیستی و همچنین لغو محاصره غزه از سوی این رژیم به شورای امنیت ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، دیپلمات‌های اردن اظهار کردند: تاکنون از سوی سازمان ملل برای گفتگو در خصوص پیش‌نویس دولت اردن که عضو اتحادیه عرب نیز است زمانی مشخص نشده است.

این طرح خواهان عقب نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها برای همیشه آن هم طبق توافقنامه حاصل شده در سال 2005 میلادی است.

این طرح همچنین از میانجی‌گری مصر برای تحقق آتش‌بس میان طرفین استقبال می‌کند.

این پیش‌نویس علاوه بر برقراری آتش‌بس فوری میان طرفین، اتخاذ تمام اقدامات ضروری برای حمایت از مردم فلسطین، متوقف کردن اقدامات خشونت بار رژیم صهیونیستی و مجازات‌های دسته جمعی شدید که در حق مردم فلسطین روا می‌دارد را خواستار شد.

دیپلمات‌ها در این طرح هرگونه خشونت و اقدام تروریستی علیه غیرنظامیان را محکوم کرده و نگرانی خود را نسبت به خسارت‌های وارد شده از جانب رژیم صهیونیستی به مردم غزه به ویژه کودکان فلسطینی ابراز کردند.

این طرح همه طرفین را به پایبندی به قوانین بین‌المللی به ویژه توافقنامه امضا شده پیرامون حمایت از غیرنظامیان در جنگ دعوت می‌کند و از همگان می‌خواهد تا از هرگونه اقدامی که به بی‌ثباتی و عدم امنیت در منطقه منجر می‌شود، خودداری کنند.

پیش‌نویس قطعنامه بر لزوم رسیدن هرچه سریعتر کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان و همچنین به افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به سازش و توافق کامل میان غزه و اسرائیل تاکید می‌کند.

در نشستی که در خصوص اوضاع غزه در سازمان ملل برگزار شد، ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل از شورای امنیت خواست به منظور توقف خشونت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بین‌المللی از مردم فلسطین، قطعنامه‌ای را صادر کند.

انتهای پیام

کد N406992

وبگردی