آفتاب

تمجید فیدل کاسترو از نشست گروه بریکس در برزیل

تمجید فیدل کاسترو از نشست گروه بریکس در برزیل

رهبر سابق کوبا از نشست پنج کشور در حال توسعه موسوم به "بریکس" استقبال کرده و نتایج آن را که در برزیل برگزار شد، قابل قبول خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "فیدل کاسترو"، رهبر سابق کوبا در یک سرمقاله برای خبرگزاری پرنسا لاتینا نوشت: توافقات به دست آمده در ششمین نشست بریکس با حضور نمایندگان و مقام‌هایی از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در برزیل با هدف دفاع از یک سیستم تجاری چند جانبه جامع، کامل، بدون تبعیض و شفاف برگزار شد.

رهبران این کشورها که هفته گذشته در این نشست با یکدیگر دیدار کردند قول دادند تا یک بانک توسعه جدید و یک نهاد جامع برای ذخایر ارزی ایجاد کنند و به این ترتیب به رشد و تحول اقتصادی، تجاری و مالی دست بزنند.

کاسترو 87 ساله در این مقاله با عنوان "زمان آن فرا رسیده تا کمی بیشتر درباره واقعیت بیاموزیم" به ویژه از همکاری چین و روسیه در ارزیابی تحولات در کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای لاتین قدردانی کرده و آورده است: همکاری روسیه و چین در حیطه‌های علوم و فناوری و تحولات اقتصادی در منطقه کارائیب و آمریکایی جنوبی ستودنی است.

سفر شی جینگ پینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور چین و روسیه به برزیل یکی از بزرگترین گام‌های بشری در طول تاریخ محسوب می‌شود.

کاسترو در 2002 و به خاطر مشکلات جسمی و سلامتی از ریاست جمهوری کوبا کناره‌گیری کرد اما همچنان به عنوان یک رهبر سالخورده و کهنه کار به عنوان مشاور فعال است.

انتهای پیام

کد N406824

وبگردی