آفتاب
میرکوهی در گفت‌وگو با ایسنا:

حداقل وظیفه مسلمانان در حمایت از مردم غزه راهپیمایی در روز قدس است

حداقل وظیفه مسلمانان در حمایت از مردم غزه راهپیمایی در روز قدس است

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گفت: راهپیمایی مردم کشورهای اسلامی در روز قدس حداقل وظیفه‌ای است که می‌توانند برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین انجام دهند.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حملات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌گناه غزه، اظهار کرد: کشورهای اسلامی و امت مسلمان از جهت موازین شرعی در قبال ظلمی که به مردم غزه می‌شود، وظیفه دارند و باید تکلیف خودشان را طبق قوانین بین‌المللی ادا کنند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی متجاوز است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی در عین حال که به مردم فلسطین تجاوز می کند، خود را محق جلوه می‌دهد؛ بنابراین حکومت اسلامی در برابر این رژیم باید مشارکت عملی خود را مانند شرکت در راهپیمایی‌های روز قدس نشان دهند.

میرکوهی با تاکید بر اینکه مردم کشورهای اسلامی از هر جهاتی که می‌توانند باید به مردم فلسطین کمک کنند، اظهار کرد: کشورهای منطقه هر روز درگیرند و ما شاهد اقدامات تروریستی یک روز در لبنان و روز دیگر در کشورهایی مانند سوریه، عراق و ... هستیم که متأسفانه بر اساس این اقدامات،‌ فجایع زیادی به بار می آید، انسان‌های بی گناه کشته می‌شوند، خسارت‌های جانی و مالی زیادی رخ می‌دهد و آرامش مردم سلب می‌شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با بیان اینکه اگر کشورهای اسلامی در قبال اقدامات تروریست‌ها ایستادگی نکنند به حقوق خودشان نیز اجحاف کرده‌اند، گفت: هدف صهیونیست‌ها فقط توجه به کشورهایی مانند سوریه، فلسطین، عراق و لبنان نیست بلکه هدف آنها تمامی کشورهای منطقه است و از جهات محافل بین المللی و ارتباط با ابر قدرت ها اقدامات فجیع خود را انجام می دهند؛ بنابراین تنها وظیفه مردم مسلمان کشورهای اسلامی، راهپیمایی در روز قدس است که بنیانگذار آن امام (ره) بوده و باید به آن لبیک بگویند.

وی افزود: محافل بین المللی، سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهای بزرگ از اسرائیل حمایت می کنند و صهیونیست ها از اینکه ملت مظلوم فلسطین را مورد هدف گلوله قرار دهند، احساس نگرانی ندارند، مگر اینکه مقاومت مردم کشورها را ببینند و از تظاهرات و راهپیمایی‌های آنها بترسند. در واقع میدان برای آنها باز است مگر اینکه ایستادگی مردم فلسطین برایشان خسارت بار باشد که در آن زمان به بهانه آتش‌بس و صدور قطعنامه اقدامات تروریستی خود را به پایان می‌رسانند.

انتهای پیام

کد N406724

وبگردی