آفتاب

رئیس جمهوری ترکیه وحدت جامعه جهانی را برای حمایت از غزه خواستار شد

رئیس جمهوری ترکیه وحدت جامعه جهانی را برای حمایت از غزه خواستار شد

رئیس جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای از جامعه جهانی درخواست کرد تا به منظور برقراری صلح و امنیت پایدار در فلسطین بسیج شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: کاملا مشخص است که چنین تراژدی‌های انسانی بازهم اتفاق خواهد افتاد چرا که اشغال‌گری اسرائیل به پایان نرسیده است و هنوز حفاظت و آزادی پایدار برای مردم فلسطین برقرار نشده است. من از طرفین مرتبط درخواست می‌کنم تا برای برقراری آتش‌بس فوری به منظور خاتمه این درگیری‌ها تلاش کنند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: در غیر این صورت همه از این مساله رنج خواهند برد، همانطور که همیشه گفته‌ام هیچکس در پایان این درگیری پیروز نخواهد شد. صلح و ثبات در جهان با چنین اقداماتی دچار اثرات منفی می‌شود. بذر نفاق، تنفر و خشم میان مردم فلسطین و اسرائیل رشد خواهد کرد.

عبدالله گل با تاکید بر اینکه مردم ترکیه و جهان به شدت از قصاوت علیه مردم فلسطین ناراحت هستند، گفت: آرزوی قلبی ما این است که درد و رنج این مردم به پایان برسد و هرگز تکرار نشود اما این حوادث نباید به ما اجازه بدهد که این واقعیت را فراموش کنیم که مردم فلسطین تحت اشغال قرار دارند و این فشار بر روی آن‌ها بیش از 60 سال است که ادامه دارد. شمار قربانیان به ده‌ها هزار تن رسیده است. حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه جدید ترین حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین است. بی‌توجهی و اقدامات بی‌مسئولانه اسرائیل متاسفانه به ما نشان دادند که این حمله آخرین حمله نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N406709

وبگردی