آفتاب

تصویب صورت های مالی بانک صادرات/لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه این بانک به زودی

تصویب صورت های مالی بانک صادرات/لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه این بانک به زودی

تهران - ایرنا - مجمع عمومی عادی سالیانه فوق العاده بانک صادرات ایران با حضور بیش از ٨٨ درصد از سهامداران در تاریخ ٣١ تیرماه سالجاری در محل هتل المپیک برگزار شد و صورت های مالی این بانک به تصویب رسید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک با حضور ٨٨ درصد از صاحبان سهام و حضور رئیس هیأت مدیره این بانک به عنوان رییس مجمع، نمایندگان دولت، نماینده شرکتهای سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت) و حسابرس و بازرس مستقل برگزار و محمدرضا پیشرو مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره گزارش عملکرد بانک را به صاحبان سهام ارایه نموده که پس از استماع گزارش حسابرسی و بازرسی قانونی صورت های مالی منتهی به ٢٩ اسفند ماه سال ٩٢ با اکثریت آرا به تصویب و در رابطه با نحوه تقسیم سود و سایر موارد تصمیم گیری شد.

مدیرعامل بانک صادرات در خلال گزارش خود به سهامداران با اشاره به توانمندی ها و قابلیت های این بانک، اظهار داشت: این بانک در زمینه افزایش درآمدها توانسته رشد ٢٧ درصدی را نسبت به سال قبل داشته باشد.

پیشرو با اشاره به اهمیت نسبت کفایت سرمایه تصریح کرد: نسبت کفایت سرمایه مناسب و کافی شرط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی است و شاخص کفایت سرمایه نشان دهنده میزان ثبات و پایداری فعالیت های هر بانک می باشد که براساس استانداردهای کمیته بال و ابلاغیه بانک مرکزی این نسبت در بانک صادرات بهبود و به ٣/٨ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به پیگیری های حقوقی در جهت رفع تحریم ها؛ گفت: با پیگیری های به عمل آمده و حکم صادره امیدواریم به زودی تحریم های اتحادیه اروپا علیه این بانک لغو شود و این امر می تواند با توجه به توانمندی و قابلیت های این بانک در خارج از کشور جهش بانک صادرات ایران را به دنبال داشته باشد.

پیشرو با بیان اهمیت افزایش سرمایه بانک تاکید کرد: افزایش سرمایه می تواند زمینه قوی تر شدن بانک در حوزه های اعتباری و همچنین بهبود نسبت های مالی را در پی داشته باشد. براین اساس در سال گذشته نسبت به افزایش سرمایه به میزان ١٥٢ درصد سرمایه اقدام شد که این امر موقعیت ممتازی را برای بانک به ارمغان آورده است.

شایان ذکر است، سهامداران پس از تأیید صورتهای مالی بانک شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد، برای عملکرد سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ماه سال ٩٢ تصمیمات بدین شرح اتخاذ نمودند: سازمان حسابرسی به مدت یک سال به عنوان بازرس و حسابرس قانونی بانک و روزنامه های کثیرالانتشار دنیای اقتصاد و اطلاعات برای درج آگهی های مربوطه به مجامع عمومی برگزیده شدند همچنین با تحقق EPS سال٩٢ به میزان ١٢٠ ریال با پیشنهاد مدیران و تصویب سهامداران با پرداخت ٩٠ ریال به ازاء هر سهم به عنوان سود نقدی به سهامداران موافقت شد ضمناً سود سهامدارانی حقیقی که کمتر از ٢ میلیون سهم دارند در روز چهارشنبه یکم مرداد ماه و سهامدارانی که بیش از ٢ میلیون سهم دارند مورخ ١٢ مرداد ماه به حساب نامبردگان واریز خواهد شد.

گفتنی است حسابرس و بازرسی قانونی در اظهاراتی ضمن مطلوب ارزیابی کردن صورت های مالی این بانک، تاکید کرد: صورت های مالی تهیه شده از تمام جنبه ها با اهمیت و طبق استانداردهای حسابداری بوده و عملکرد مالی و جریان های نقدی بانک را به نحو مطلوبی نشان می دهد.

اقتصام(1)9141**1558
کد N406653

وبگردی