آفتاب

ˈجوکو ویدودوˈ رییس جمهور منتخب اندونزی شد

ˈجوکو ویدودوˈ رییس جمهور منتخب اندونزی شد

کوالالامپور- ایرنا - کمیسیون انتخابات عمومی اندونزی اعلام کرد ˈجوکو ویدودوˈ نامزد حزب تلاش دموکراتیک این کشور با کسب 53.15 درصد آراء و بیش از 70 میلیون و 997 هزار رای به عنوان رئیس جمهور منتخب اندونزی برگزیده شده است.

به گزارش ایرنا، ˈیوسف کالاˈ نیز در انتخابات با کسب بیشترین رای معاون جوکووی شد.

رییس کمیسیون انتخابات اندونزی در بیانیه ای که شب گذشته تلویزیون مرکزی این کشور آن را پخش کرد، تعداد آرای ˈپراباوو سوبیانتوˈ نامزد رقیب از حزب جنبش کبیر (گریندار) را بیش از 62 میلیون و 576 هزار رای معادل 46.85 درصد آراء را اعلام کرد.

کمیسیون انتخابات اندونزی تایید کرد نتیجه نهایی آراء با داده های هیات نظارت بر انتخابات این کشور مطابقت دارد.

آمار رسمی کمیسیون انتخابات عمومی اندونزی نشان می دهد 133 میلیون و 500 هزار نفر در سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور مشارکت کردند که برابر با 70.2 درصد از افرادی است که واجد شرایط رای دادن بودند.

پیش از برگزاری انتخابات برخی پیش بینی ها حکایت از آن داشت که در این دور از انتخابات اندونزی 71.7 درصد از واجدین شرایط مشارکت کنند. میزان مشارکت مردم در نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 2004 میلادی 78.2 درصد بود و مردم در انتخابات فروردین ماه امسال مجالس اندونزی 75.1 درصد مشارکت داشتند.

ˈپراباوو سوبیانتوˈ نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری اندونزی پیش از اعلام رسمی نتیجه انتخابات فرآیند انتخابات را عادلانه ندانست و تصمیم گرفت از این رقابت انصراف دهد.

وی گفت: این انتخابات ریاست جمهوری را غیرقانونی می دانم و از فرآیند انتخابات خارج شده و انصراف خود را اعلام می کنم.

ˈسوسیلو بامبانگ یودهویونوˈ رییس جمهور اندونزی که در انتخابات از ˈسوبیاتوˈ حمایت می کرد روز دوشنبه از وی خواسته بود شکست در انتخابات را بپذیرد.

ˈجوکو ویدودوˈ معروف به جوکووی رییس جمهور 53 ساله منتحب اندونزی 28 مهر ماه فعالیت خود را آغاز می کند و پس از 14 روز کابینه تشکیل می دهد.

احزاب دموکراتیک اندونزی، هوشیار مردم، دموکراتیک ملی، اتحاد و عدالت اندونزی و بیداری ملی از جوکووی در انتخابات حمایت کردند و اکنون تلاش برای تعیین اعضای کابینه از افراد شاخص این احزاب آغاز می شود.

جوکووی که تاجر مبلمان بوده و به عنوان شهردار ˈسولوˈ و فرماندار جاکارتا خدمت کرده است نمادی از عصر جدید اندونزی لقب گرفته است.

وی سابقه سیاسی در کارنامه خود ندارد.

ˈکاهش بوروکراسی پیچیده و طولانی در اندونزی و تقویت زیرساخت های شرق این کشورˈ از اولویت های دوره نخست پنجساله رییس جمهور منتخب این کشور اعلام شده است.

وی برای کاهش بوروکراسی در اندونزی، ˈبودجه بندی الکترونیکی، خرید، حسابرسی و دریافت و پرداخت الکترونیکی مالیات را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

حضور فعال در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و جامعه اقتصادی آن که سال آینده شکل می گیرد در اولویت برنامه های جوکووی قرار دارد.

آساق**1611
کد N406616

وبگردی