آفتاب

نا آرامی‌ها پروژه‌های برق عراق را متوقف کرد

نا آرامی‌ها پروژه‌های برق عراق را متوقف کرد

وزارت برق عراق اعلام کرد: پروژه‌های برق شرکت‌های زیمنس و جنرال الکتریک در این کشور به‌دلیل افزایش درگیری‌ها متوقف شد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروژه‌های برق شرکت‌های زیمنس و جنرال الکتریک که قرار بود تا سال 2018، تولید برق عراق را از 20500 مگاوات به 39000 مگاوات افزایش دهند، به‌دلیل افزایش خشونت در این کشور متوقف شدند.

این کشور از اوایل ماه ژوئن تاکنون با کاهش چهار هزار مگاواتی تولید برق به‌دلیل حمله‌های هدفمند بر روی خطوط ولتاژ بالا و به‌دنبال آن متوقف شدن پروژه‌های عملیاتی شرکت‌های بین‌المللی که بیشتر آنها تحت نظارت شرکت‌های زیمنس و جنرال الکتریک بوده‌اند، مواجه شده است.

پروژه‌هایی که در این‌باره متوقف شده‌اند، عبارتند از: نیروگاه گازی 728 مگاواتی المنصوریه به‌منظور تامین برق استان دیالی و بخشی از بغداد، نیروگاه گازی 960 مگاواتی بیجی در استان صلاح‌الدین، دو نیروگاه گازی دیگر در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد هر کدام با ظرفیت 630 مگاوات و نیروگاه گازی 250 مگاواتی اکاز در غرب استان انبار.

نیروگاه‌های حرارتی، برق‌آبی و گازی نیز در استان‌های صلاح‌الدین و انبار و همچنین در مناطق شمالی استان نینوا، کار خود را متوقف کردند.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: افزون‌بر موارد یادشده، کار تمامی پروژه‌های این وزارت‌خانه در بخش شبکه‌های تولید، انتقال و توزیع نیز متوقف شده است.

به‌گفته ساکنان شهر Hadeetha در استان انبار و همچنین استان‌های کرکوک و دیالی، ارتباط خطوط انتقال برق نیروگاه بیجی تا تاریخ 17 ژوئن، از شبکه ملی برق این کشور قطع شده بود.

در زمان حاضر، در میان گرمای سوزان تابستان عراق تقاضا برای برق 16500 مگاوات است.

این درحالی است که تولید برق در این کشور، چهار هزار مگاوات کاهش یافته و به 10600 مگاوات رسیده است.

ایران و ترکیه به‌ترتیب 1000 و 300 مگاوات برق به این کشور صادر می‌کنند.

انتهای پیام

کد N406560

وبگردی