آفتاب

حزب چپگرای اسپانیا خواهان محکوم کردن حملات اسراییل توسط نخست وزیرشد

حزب چپگرای اسپانیا خواهان محکوم کردن حملات اسراییل توسط نخست وزیرشد

مادرید - ایرنا - حزب ˈ چپ متحد ˈ اسپانیا روزسه شنبه اعلام کرد که تقاضای احضار ˈ ماریانو راخویˈ نخست وزیر کشور به مجلس را کرده است تا ضمن محکومیت قاطعانه حملات اسراییل به غزه ؛ سفیر اسپانیا را از تل آویو فراخوان کند.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری افه ، ˈکایو لاراˈ رهبر حزب چپ متحد در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که راخوی باید فورا، فروش سلاح به اسراییل را لغو کرده وبرای قطع روابط همبستگی اتحادیه اروپا واسراییل تلاش کند.

لارا که درحمایت ازفلسطین یک شال فلسطینی بر گردن داشت اعلام کرد که فردا چهارشنبه در مجلس نمایندگان اسپانیا ازهمه احزاب پارلمانی تقاضا خواهد کرد تا که به طور آشکار در مورد عقیده ای که نسبت به کشتار ملت فلسطین دارند، صحبت کنند .

رهبر حزب چپ متحد تصریح کرد که تعرض مداوم وکشتار علیه مردم فلسطین ، موجب کشته شدن بیش از 500 نفر که 80 درصد آنها را غیر نظامیان بویژه کودکان ، زنان و سالمندان تشکیل می دادند، شده است.

وی اقدام دولت اسراییل را یک نسل کشی عظیم توصیف کرد .

وی خبر داد که به منظور اینکه به این کشتار پایان داده شود، حزب چپ متحد قصد انجام یک تدبیر با اقدامات درپارلمان اروپا را دارد تا که این سازمان توافقات همبستگی با اسراییل تا وقتی که وضعیت به حالت عادی بر نگردد را به تعلیق در آورد .

لارا همچنین گفت که ازامروز، حرکتی را انجام خواهند داد تا که همه شهرداری ها ، تجاوز اسراییل به خاک فلسطین را محکوم کنند افزون براینکه ازدولت می خواهد که حملات اسراییل به فلسطین را محکوم کند .

علاوه براین اقدامات، لارا ازسازمان ملل تقاضا کرد تا که فلسطین را تحت حفاظت بین المللی قرار دهد ویک کمیسیون تحقیقاتی برای جنایاتی که درحال رخ دادن هستند را تشکیل دهد .

رهبر حزب چپ متحد اشاره کرد که حزبش تصمیم گرفته که با ارسال نامه ای به سفیر اسراییل دراسپانیا از وی بخواهد تا که با ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر کشورش صحبت کند و وی را متقاعد سازد تا که به تجاوز ها خاتمه دهد .

وی افزود که حزب چپ متحد دراین نامه همچنین ازسفیر می خواهد تا که حملات تبعیض آمیز و نژاد پرستانه ای که علیه فلسطینیان انجام می گیرد متوقف شوند .

لارا خاطرنشان کرد که حزبش از نمایندگان فلسطینی در اسپانیا در تایید اساسنامه رم برای اینکه دادگاه دیوان بین المللی، عاملان جنایات علیه بشریتی که درحال رخ دادن در فلسطین است را دادگاهی کند ، حمایت خواهد کرد .

اروپام **1234**1859
کد N406445

وبگردی