آفتاب
در اجلاس تهران مطرح شد:

رایزنی‌های نخست وزیر مالزی با گروه های فلسطینی/ غزه نیازمند حمایت سیاسی است

رایزنی‌های نخست وزیر مالزی با گروه های فلسطینی/ غزه نیازمند حمایت سیاسی است

رئیس هیأت مالزی در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: نخست‌وزیر مالزی رایزنی‌هایی را با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر حماس داشته است و خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر راجا نوشیروان زین‌العابدین نماینده پارلمان مالزی در اجلاس تروئیکای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی که عصر امروز در تهران برگزار شد، با اشاره به ضرورت کمک به مردم غزه گفت: ما علاوه بر حمایت معنوی از مردم غزه باید به آنان از لحاظ سیاسی نیز کمک کنیم تا کشتار و تهاجم متوقف شود.

وی افزود: هم اکنون می‌بینیم که نزدیک به 600 نفر در نوار غزه کشته شده‌اند و نزدیک به 120 کودک و زن جزو کشته شدگان هستند.

این نماینده مجلس مالزی تصریح کرد: ما آماده‌ایم به مردم غزه کمک کنیم و همچنین رسانه‌های خود را برای حمایت از مردم غزه بسیج کرده‌ایم.

رئیس هیأت پارلمانی مالزی ادامه داد: نخست‌وزیر مالزی رایزنی‌هایی را با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر حماس داشته است و خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شده است.

نوشیروان زین‌العابدین همچنین گفت: دولت مالزی امیدوار است تا کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف ایجاد شود.

نماینده مجلس مالزی با بیان اینکه باید امنیت هر دو در نظر گرفته شود، توضیح داد: سیاست رژیم صهیونیستی این است که امنیت خود را مهمتر از امنیت فلسطینی ها می داند و برای تحقق آن دست به کشتار می زند بنابراین مسئله فلسطین بسیار مهم است.

راجا یوشی روان زین العابدین گفت: مالزی متعهد به ایجاد ارتباط بین فلسطین و قدس و مایل به بازگشت به مرزهای 1967 است .

نماینده مردم مالزی با بیان اینکه کشورهای مسلمان باید برای آزادی فلسطین وکمک مردم غزه همکاری کنند، تاکید کرد: فلسطین در نهایت آزاد خواهد شد.

 

 

کد N406406

وبگردی