آفتاب

رییس مجلس سوریه: داعش امتداد تروریسم رژیم صهیونیستی است

رییس مجلس سوریه: داعش امتداد تروریسم رژیم صهیونیستی است

تهران- ایرنا- رییس مجلس سوریه با تاکید بر اینکه اتفاقات اخیر در سوریه و عراق به خاطر سرگرم کردن کشورهای اسلامی و دور کردن آنها از اهداف خود است گفت: داعش و افکار کشنده انحرافی، امتداد تروریسم اسراییل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدجهاد اللحام روز سه شنبه در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و دیگر اعضا درباره وضعیت فلسطین و تهاجم علیه غزه ادامه داد: هیچ جای بحثی وجود ندارد که جمهوری اسلامی همواره کمک ملت فلسطین و ملت های مظلوم اسلامی بوده است.

وی با تشکر از رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری درباره مواضع جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین گفت: امت اسلامی امروز در شرایط خوبی نیست و دشمنان تمامی امکانات خود را بر علیه مردم مظلوم فلسطین بسیج کرده ند تا سرنوشت امت اسلامی را در دست بگیرند.

رییس مجلس سوریه افزود: پراکندگی صفوف اسلامی باعث گسترش اختلاف میان ملت های اسلامی شده و همین موضوع غربی ها را تشویق به کاشتن تخم نفاق میان ملت اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: تجاوزات رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی از 66 سال پیش آغاز شده و تا امروز هرگز متوقف نشده است. محاصره 1.5 میلیون فلسطینی و تحریم آنان ظالمانه می باشد.

رییس مجلس سوریه خاطرنشان کرد: اما متاسفانه جهان اسلام و عرب فقط به صدور بیانیه بسنده می کنند و متاسفانه برخی کشورهای مسلمان مردم فلسطین را مقصر می دانند و با رژیم صهیونیست همراهی کرده اما کشورهای حامی فلسطین باید از این ملت مظلوم حمایت کنند.

اللحام با بیان اینکه وحدت میان ملت فسلطین کلید پایداری است گفت: سلاح پیروزی بر دشمنان اشغالگر، یکپارچگی گروه های فلسطینی و سیاسی در این کشور است؛ ما از آنها می خواهیم که مواضع خود را یکپارچه کنند.

وی تصریح کرد: تبانی کشورها و سازمان های بین المللی برای توجیه اقدامات رژیم صهیونیستی کاملا روشن است زیرا آنها به دنبال سرگرم کردن محور مقاومت و کشورهای منطقه برای دور کردنشان از مساله فلسطین هستند و همین کشورها از روش های تروریستی رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

رییس مجلس سوریه تاکید کرد: کشورهای منطقه که از گروههای تروریستی دفاع می کنند کشورهایی هستند که اقدامات تروریستی رژیم صهیونیست را توجیه پذیر می دانند و ما راهی جز مقابله با این رژیم از مسیر همکاری و همراهی میان کشورهای اسلامی نداریم.

وی با بیان اینکه باید کشورهای اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی متحد شده و به پا خیزند گفت: باید برای مقابله با حاکمیت اشغالگران و تروریست ها حمایت های بشردوستانه از ملت مظلوم فلسطین انجام دهیم تا آنها بتوانند در مقابل ماشین تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی بایستند.

جهاد اللحام از مجامع جهانی و بین المللی خواست تا سکوت خود را در این مساله بشکنند و گفت: محاصره غیرقانونی غزه باید برداشته شود و همه بدانند داعش و افکار کشنده انحرافی در منطقه امتداد تروریسم اسراییل است و این تروریسم محدود به سوریه و عراق نخواهد بود بلکه کشورهای دیگر را در آن درگیر خواهد کرد.

رییس مجلس سوریه افزود: جنگ مقاومت، جنگ دفاع از آینده امت اسلامی است و سوریه خط مقدم آن خواهد بود.

پس از سخنان وی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دولت سوریه را دارای نقش فراوانی در محور مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: امیدواریم نقش سوریه در این محور در آینده قوی تر و مستحکم تر ادامه یابد.

سیام(3)**9103**م.ب**1449
کد N406384

وبگردی