آفتاب
اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی

یک عضو مجلس کویت: آرمان ملت فلسطین را با وحدت به رسمیت بشناسیم

یک عضو مجلس کویت: آرمان ملت فلسطین را با وحدت به رسمیت بشناسیم

نماینده مردم مجلس کویت گفت: پراکندگی و ضعف مسلمانان و بی‌توجهی به وحدت خواست رژیم صهیونیستی است و باید در مقابل آن هشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عضو هیات اعزامی مجلس کویت طی سخنانی در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که برای بررسی مسایل اخیر غزه تشکیل شده است، اظهار کرد: متاسفانه ما امروز دچار ضعف و پراکندگی شده و اسرائیل چقدر شبیه دیروز خود است و همچنان به قدرت‌طلبی ادامه می‌دهد و ما چقدر شبیه دیروز خودیم که به وحدت بی‌توجهیم.

وی افزود: ما کشتار ماشین مرگ رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در این ماه مبارک با کمک خدا و یاری مسلمانان به حمایت از ملت فلسطین اقدام کنیم و در مقابل رفتارهای آن‌ واکنش عملی نشان دهیم.

عضو هیات اعزامی مجلس کویت با بیان این‌که «در برابر سکوت بین‌المللی گستاخی دشمن صهیونیستی ادامه دارد» تصریح کرد: ما باید بدانیم اگر سکوت کنیم و به وحدت بی‌توجه باشیم ممکن است دشمنان ما پیروز شوند و این اتفاق بدی است. امروز ملت فلسطین در نبرد نابرابری حضور دارند که با سنگ در مقابل رژیمی که زرادخانه‌های فراوانی دارد ایستاده است. این بسیار اهمیت دارد که آرمان ملت فلسطین را با وحدت به طور عملی به رسمیت بشناسیم.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی جنگ علیه غزه آغاز شده است که جهان اسلام با چالش‌های متفاوتی مواجه است و متاسفانه کشورهای مسلمان در داخل اختلافاتی دارند و به همین دلیل است که اسرائیل جنگ‌افروزی کرده است و ما باید متحد باشیم و اختلافات میان خود را از بین ببریم و طبق فرموده خداوند که تاکید فرموده اختلاف باعث تضعیف مسلمانان می‌شود از اختلاف پرهیز نماییم.

وی با تاکید بر آموختن درس وحدت در تاریخ اسلام گفت: باید تاریخ اسلام را مطالعه کنیم و سیره پیامبر را مورد توجه قرار دهیم و از او درس وحدت بیاموزیم و به آن عمل کنیم و آرمان فلسطین را نیز بپذیریم و بدون هیچ شرطی به آن توجه کنیم و از آن عبور نکنیم. ضمن آن‌که لازم است به لحاظ عملی برای جلوگیری از ادامه تهاجم علیه ملت فلسطین تلاش نماییم و کوشش کنیم ملت فلسطین و غزه در برابر سکوت بین‌المللی از مظلومیت خارج شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیان رنج‌های مردم غزه آسان نیست و من به مردم غزه می‌گویم که ما کنار آن‌ها هستیم و همه ما باید توجه کنیم که اقدام عملی در این زمینه نیاز است.

انتهای پیام

کد N406359

وبگردی