آفتاب
اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی

نایب رییس مجلس پاکستان: توقف کامل شهرک‌سازی‌های یهودی را خواستاریم

نایب رییس مجلس پاکستان: توقف کامل شهرک‌سازی‌های یهودی را خواستاریم

نایب رییس مجلس پاکستان گفت: صلح در فلسطین و غزه ایجاد نمی‌شود مگر با پایان دادن به تجاوز و اشغال و عدم تداوم شهرک‌سازی های غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطین.

به گزارش پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی جاوید طی سخنانی در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که برای بررسی مسایل اخیر غزه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد:‌ زنان و مردان و کودکان قربانیان اصلی تجاوز اسرائیل هستند و هر روز و هر ساعت شاهد افزایش قربانیان هستیم و ما باید نشان دهیم که در کنار برادران فلسطینی خود هستیم و این امر با اتحاد امکان‌پذیر است.

وی افزود: پاکستان با جدیت تحولات غزه را دنبال می‌کند و همواره بر حق مردم مظلوم غزه تاکید دارد و از بین بردن این تهاجمات و پایان جنگ در غزه خواست پاکستان است.

وی با اشاره به روند افزایشی حملات رژیم صهیونیستی گفت: ما نگران تشدید خشونت علیه فلسطینی‌ها و به خصوص غیرنظامیان هستیم و رییس‌جمهور ما نیز در این رابطه ابراز نگرانی‌های جدی داشته است و خواست ما همانند همه ملت‌های آزاده پایان فوری حملات و کشتار مردم غزه و فلسطین است. ضمن آن‌که توقف کامل شهرک‌سازی‌های یهودی را خواستاریم.

مرتضی جاوید تاکید کرد: ما پشتیبان به رسمیت شناختن کشورهای فلسطینی براساس مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف هستیم و تمام تلاش خود را برای این مهم انجام می‌دهیم و از آمال ملت فلسطین در این رابطه دفاع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: درخواست جدی ما این است که تهاجمات خاتمه پیدا کند؛ چراکه حق ملت فلسطین است که مانند سایر نقاط جهان آزاد، آسوده و بدون تهدید زندگی کنند.

انتهای پیام

کد N406347

وبگردی