آفتاب
در اجلاس تهران مطرح شد:

رئیس مجلس فلسطین: کنوانسیون ژنو برای جلوگیری ازکشتار زنان و کودکان اجرا شود

رئیس مجلس فلسطین: کنوانسیون ژنو برای جلوگیری ازکشتار زنان و کودکان اجرا شود

رئیس پارلمان فلسطین خواستار اجرای کنوانسیون های بین المللی ژنو برای جلوگیری از کشتار زنان و کودکان غزه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، رئیس مجلس فلسطین در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مورد وضعیت فلسطین و تهاجم غزه گفت: فلسطینی ها چندی قبل برای تحقق وحدت بین خودشان به مصالحه رسیدند و برای انتخابات ریاست جمهوری آماده شدند که این امر موجب عصبانیت اسرائیل و نتانیاهو شد و به همین دلیل دست به جنایات و گسترش شهرک سازی ها زدند و شهرک نشینان، جوان فلسطینی را زنده زنده سوزاندند.

سلیم ذعنون با تاکید بر اینکه غزه در حال نابودی است، گفت: تاکنون بیش از 600 نفر از فلسطینیان شهید و 3 هزار و 400 نفر زخمی شدند. بیش از 2 هزار خانه تخریب شده است در حالی که ما پیش از این تهاجم منتظر بودیم بازسازی غزه آغاز شود.

وی جنگ اسرائیل علیه فلسطین را نسل کشی خواند و گفت: در این جنگ زنان و کودکان کشته می شوند و صحنه های وحشتناکی مشاهده می شود که وجدان انسان را به درد می آورد.

رئیس مجلس فلسطین اظهار داشت: بیمارستان های غزه دیگر جای پذیرش زخمی ها را ندارد.

ذعنون ادامه داد: ملت ها و دولت های خارجی فکر می کنند موشک های غزه در حال نابود کردن اسرائیل است درحالی که توپ ها و تانک های اسرائیل در حال نابود کردن غزه است، اما مقاومت ایستاده و به اشغالگران صدمه می زند.

وی از دولت مصر خواست گذرگاه رفح را برای کمک به فلسطینیان باز کنند و گفت: محمود عباس به چند کشور برای مذاکرات و جلوگیری از ادامه جنایات و کشتارها سفر کرده است.

رئیس مجلس فلسطین کشتار مردم منطقه الشجاعیه فلسطین را جنایت جنگی خواند.

سلیم زعنون پیشنهاد داد دولت های اسلامی روی اشغالگران فشار بیاورند تا اعضای پارلمان فلسطین آزاد شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اسرائیل نباید اسرای آزاد شده را مجددا دستگیر کند.

رئیس مجلس فلسطین خواستار محکومیت جنایات در غزه از سوی سازمان های بین المللی شد و گفت: باید امکانات ضروری برای مردم غزه از قبیل دارو و غذا فراهم شود و گذرگاه رفح باز شده و محاصره برای رفت و آمد مسلمانان پایان یابد.

سلیم زعنون همچنین خواستار برگزاری کنفرانس ژنو در راستای اجرای کنوانسیون ژنو برای جلوگیری از تکرار تجاوزات شد و خاطر نشان کرد: سازمان های بین المللی باید از هدف قرار گرفتن مردم غیرنظامی توسط رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

رئیس پارلمان فلسطین از دولت های عربی حاضر در این کنفرانس خواست از دولت سازش فلسطین حمایت کنند و همچنین از مقاومت فلسطین و گروه‌های مسلمانی که در غزه در مقابل اسرائیل ایستاده اند نیز حمایت کنند.

کد N406273

وبگردی