آفتاب
لاریجانی در نشست بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی:

در کنار مقاومت و پشتیبان آن هستیم/ گروه هایی‌به نام اسلام به رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند

در کنار مقاومت و پشتیبان آن هستیم/ گروه هایی‌به نام اسلام به رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند

ما به عنوان بین‌المجالس اسلامی باید از طریق مجامع بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنیم اگر چه وجدان همه ملت‌ها در این ایام به درد آمده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاكید براینكه كشورهای اسلامی در كنار مقاومت و پشتیبان ان هستند از گروه‌هایی كه به نام اسلام به رژیم صهیونیستی خدمت می‌كنند،‌انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی درباره وضعیت فلسطین و تهاجم علیه غزه با بیان اینکه امروز در شرایط حساسی اجلاس با فوریت تشکیل گردیده اظهار داشت: حمله جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به غزه قهرمان، ما را دور هم جمع کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه در ماه مبارک رمضان رژیم منحوس صهیونیستی دست به این شرارت زده و مردم بی‌گناه فلسطین با استفاده از سلاح‌ها به خاک و خون کشیده است نشانگر موجودیت اشغالگرانه این رژیم سفاک است. اگرچه اسرائیل سابقه طولانی در نسل‌کشی و نقض اصول و قواعد بین المللی و جنگ افروزی در منطقه را داشته اما پس از شکست‌های نظامی در جنگ 33روزه، جنگ 22 روزه سال 2008 و جنگ هشت روزه سال 2011 دچار پریشانی سیاسی شدند.

وی تاکید کرد: به دلیل بحران‌هایی که در کشورهای اسلامی به وجود آمد در سال‌های اخیر این رژیم بی‌آبرو زمان را برای استیفای آبروی از دست رفته خود مناسب دید و دست به جنایات جدیدی زد؛ مخصوصا اخباری که این روزها از حملات وحشیانه این رژیم به مناطق مسکونی غزه می‌رسد نوعی توحش مدرن را بیان کرده است و تاسف‌آورتر این است که امریکا و برخی کشورهای غربی نیز چشم خود را بر روی این جنایات بسته و ددمنشانه آن را حمایت می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز غزه قلب اسلام است افزود: 35 سال پیش در بدو پیروزی انقلاب اسلامی امام فرمود اسرائیل غده سرطانی منطقه است و راه مبارزه با این رژیم را در وحدت با مسلمانان می‌دانست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز خرسندیم که همه جریانات مقاومت در منطقه اعم از حز‌ب‌الله، حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت بلوغ و شایستگی خود را در مبارزه با رژیم صهیونیستی نشان دادند و این قدرت مجاهدت است که خاورمیانه را تعریف مجدد کرده است. اگرچه امریکایی‌ها نمی‌خواهند این حق قانونی آنها را درک کنند و تلاش دارند با انگ زدن به این جریان زنده آن را نادیده انگارند.

وی ادامه داد: ما در کنار مقاومت و پشتیبان آنها هستیم و به هر نحو ممکن به ملت مظلوم فلسطین کمک خواهیم کرد تا پاسخ درخوری به جنایات رژیم صهیونیستی بدهند.

لاریجانی تاکید کرد: کشورهای‌ اسلامی به عنوان ملت‌های مسلمان وظیفه سنگینی به عهده دارند و ما باید از طریق پارلمان‌های خود حمایت از مردم فلسطین را سامان دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: از دولت مصر مصرانه می‌خواهیم که گذرگاه رفح را برای رساندن کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه به مردم غزه باز کنند و بدانند که این یک مقطع تاریخی برای دولت و ملت مصر است که نشان دهند چه نقشی برای کمک به غزه ایفا کردند و مسئولیت پذیری آنها بدینوسیله محک خواهد خورد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان بین‌المجالس اسلامی باید از طریق مجامع بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنیم اگر چه وجدان همه ملت‌ها در این ایام به درد آمده است.

وی افزود: ما به عنوان بین‌المجالس اسلامی باید با ایجاد وفاق بین ملت و پرهیز از دغدغه که متاسفانه در چند سال اخیر در میان امت اسلامی ایجاد شده همه اراده‌ها را برای حمایت از فلسطین قهرمان هم‌سو نماییم.

لاریجانی گفت: امروز جای تاسف است که گروه‌هایی به نام اسلام به جای جهاد با دشمنان اسلام جنگ را به داخل خانه مسلمانان کشانده و هر روز به بهانه‌ای جمعی از مسلمانان را به قتل می‌رسانند و با این نادانی خدمتی بزرگ به صهیونیست‌ها می‌کنند.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که این کنفرنس زمینه‌ای برای رسیدن به وحدت اسلامی و روز قدس مظهر تجلی چنین وحدتی گردد.

کد N406262

وبگردی