آفتاب

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی داد سازمان‌های حقوقی خودشان را هم درآورد

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی داد سازمان‌های حقوقی خودشان را هم درآورد

در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص خشونت‌ها و میزان تلفات فلسطینی در نوار غزه که یک نوع نقض آشکار قوانین بین المللی است، 10 سازمان حقوقی اسرائیلی به مشاور قضایی رژیم صهیونیستی نامه‌ای ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سازمان‌های حقوقی اسرائیلی در این نامه از یهودا واین‌اشتاین، مشاور قضایی خواستند مانع زیر پا گذاشتن قوانین جنگی از سوی این رژیم شده و برای بررسی سیاست‌های خشونت و اجرای آتش‌بس وارد عمل شود.

این سازمان‌ها همچنین از مشاور قضایی توضیح خواستند که آیا این شخص بر عملیات "صخره سخت" نظارتی دارد یا خیر و از او خواستند به منظور تحقیقات مستقل و بررسی تصمیمات سیاسی آن هم طبق قوانین بین‌المللی تمام تلاش خود را بکند.

این سازمان‌ها همچنین از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی خواستند در خصوص تصمیمات خود به آن‌ها توضیح دهد.

در این نامه آمده است که از شروع حمله نظامی "صخره سخت" بیش از 400 فلسطینی شهید، هزاران تن مجروح شده و بیش از 80 کودک به شهادت رسیده‌اند.

این سازمان‌ها خواستند اجرای عملیاتی که میان مبارزان و شهروندان غیرنظامیان هیچ فرقی نمی‌گذارد، متوقف شود و از وارد شدن آسیب‌ به غیرنظامیان فلسطینی ممانعت شود.

این سازمان‌ها ضمن اشاره به تعدادی از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه افزودند: حتی اگر ادعاهای سخنگوی نظامی اسرائیل در خصوص قانونی بودن حملات نظامی خود درست باشد اما نتابج این حملات حاکی از آن است که تاکنون تدابیر و تصمیمات لازم برای ممانعت از صدمه به غیرنظامی‌های فلسطین اتخاذ نشده است.

این سازمان‌ها اعلام کردند: نقض قوانین جنگی از سوی هر کدام از طرفین درگیر توجیه‌پذیر نیست و به اقدامات خشونت‌بار اسرائیل که آن‌ها را مطابق قوانین جنگی می‌داند، مشروعیت نمی‌بخشد.

سازمان‌هایی که این نامه را امضا کرده‌اند، مرکز حقوق بشر رژیم صهیونیستی، مرکز دفاع از آزادی جنبش‌ها، گروه حامیان حقوق شهروندان اسرائیل، کمیته مخالفت با شکنجه و چندین مرکز اسرائیلی دیگر هستند.

انتهای پیام

کد N406243

وبگردی