آفتاب
رئیس مجلس سودان در نشست تروئیکا:

آتش‌بس سریع و مورد قبول گروه‌های فلسطینی باید برقرارشود/ درخواست برپایی دادگاه جنایت جنگی

آتش‌بس سریع و مورد قبول گروه‌های فلسطینی باید برقرارشود/ درخواست برپایی دادگاه جنایت جنگی

رئیس مجلس سودان در اجلاس تروئیکای مجالس کشورهای اسلامی گفت: ما خواهان آتش‌بسی قوی، سریع و مورد قبول همه گروه‌ها در فلسطین هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، رئیس مجلس سودان در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در سالن کوه نور هتل المپیک در حال برگزاری است، با اشاره به شرایط حساس ملت فلسطین گفت: از ابتکار جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی برای برگزاری این نشست تشکر می کنم، مردم غزه با بدترین حمله ها مواجه هستند و ارتش اسرائیل از سلاح‌های ویرانگر علیه مردم بیگانه این کشور استفاده می کند.

وی با تاکید بر لزوم یکپارچه کردن کشورهای اسلامی علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: به روح شهدایی که جان خود را تقدیم وطنشان کردند، درود می فرستیم و تاکید می کنیم که این جنگ، یک جنگ سرنوشت‌ساز است و جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه بشریت است.

رئیس مجلس سودان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بخاطر این اقدامات باید مورد بازخواست قرار گیرد و هزینه ویرانگری منازل فلسطینی‌های بی‌گناه را بپردازد.

وی از مجامع بین المللی خواست در مقابل این جنایات سکوت و تبانی نکنند و ادامه داد: نباید معیارهای مجامع بین المللی دوگانه باشد. کاری که اسرائیل انجام می دهد، علیه قوانین بین المللی است. اسرائیل یک حکومت اشغالگر است.

رئیس مجلس سودان با تاکید بر اینکه صدای امت های اسلامی باید بازگوکننده درد فلسطینیان باشد، یادآور شد: به رژیم صهیونیستی علیه کشتن مردم هشدار می دهیم و رژیم صهیونیستی یک حاکمیت دولتی نژادپرست است.

وی افزود: ما فکر می کنیم این جنایات یک برنامه بین المللی برای تضعیف کشورهای اسلامی و شکستن هیبت آنان است.

رئیس مجلس سودان تاکید کرد: باید جلوی تجاوزات اسرائیلی ها ایستاد و جلوی این جنایت را گرفت و مذاکرات کنونی باید توقف یابد؛ چراکه این موجب تشنج بیشتر می شود، ما باید سریعا تحرکاتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید گذرگاه رفح باز شود و آتش‌بس قوی، سریع و مورد قبول همه گروه ها برقرار شود، اسرائیل با عملکرد خود نوعی تروریسم دولتی انجام می دهد و ما خواهان رسیدگی به جنایات اسرائیل و برپایی دادگاه جنگی هستیم.

کد N406216

وبگردی