آفتاب

لاریجانی: رژیم صهیونیستی دچار پریشانی سیاسی شده است

لاریجانی: رژیم صهیونیستی دچار پریشانی سیاسی شده است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که رژیم صهیونیستی سابقه نسل کشی و جنگ افروزی را در کارنامه خود دارد گفت: این رژیم پس از شکست های نظامی در دهه اخیر دچار پریشانی سیاسی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی لاریجانی» در آغاز نشست تروئیکای بین المجالس اسلامی در تهران با محکوم کردن جنایات اخیر این رژیم در نوار غزه اظهارداشت: در سال های اخیر رژیم صهیونیستی به خاطر بحران در برخی کشورهای اسلامی تلاش کرده است با فرصت طلبی درصدد استیفای آبروی بربادرفته خود باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ˈما امروز در شرایط حساسی این اجلاس را با فوریت تشکیل دادیمˈ

افزود: حمله جنون آمیز رژیم صهیونیستی به غزه قهرمان، ما را دور هم جمع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان دست به این اقدام زده و مردم بی دفاع فلسطین را با سلاح های غیرمتعارف به خاک و خون کشیده که این نشانگر موجودیت اشغالگرانه و روحیه سبوعیت این رژیم سفاک است.

لاریحانی خاطر نشان کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی نسل کشی است و قتل عام و نقض اصول و قوانین بین المللی و جنگ افروزی در منطقه است.

وی افزود: پس از شکست صهیونیست ها در جنگ های 33 روزه ، 22 روزه و هشت روزه ، آنها دچار پریشانی سیاسی شده بودند و متاسفانه در سال های اخیر به دلیل بحران های کشورهای اسلامی این رژیم بی آبرو با فرصت طلبی، زمان را برای استیفای آبروی برباد رفته خود مناسب یافت و دست به جنایت جدید زد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کشتار زنان و کودکان و مردم غزه و محاصره جدید غزه چیزی جز جنایت جنگی و نقض حقوق بشر نیست.

لاریجانی ادامه داد: اخباری که این روزها از حملات وحشیانه این رژیم به مناطق مسکونی غزه گزارش می شود نوعی توحش مدرن را بیان می کند.

وی تاکید کرد: تاسف بارتر از آن، این است که آمریکا و برخی کشورهای عربی چشم را بر روی این جنایت بسته اند و از این رژیم ددمنشانه حمایت می کنند.

وی اضافه کرد: امروز غزه مجروح، قلب عالم اسلام و همه مسلمانان است

وی خطاب به حضار گفت: 35 سال پیش در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) فرمودند: اسراییل غده سرطانی است؛ امام راه مبارزه با این رژیم را در وحدت مسلمانان دانست تا با وحدت خود این رژیم سرکش و یاغی را سرکوب کند.

لاریجانی ادامه داد: امروز خرسندم که همه جریانات مقاومت در منطقه؛ حزب الله، حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه های مقاومت شایستگی خود را در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی نشان دادند و این روحیه مجاهدت، مدال افتخار مسلمانان و باعث سربلندی و عزت مسلمانان است وگرنه، طرح های سازش صرفا فرصت به غاصبان فلسطین می داد.
کد N406119

وبگردی