آفتاب

ژنرال سابق از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اندونزی کنار کشید

ژنرال سابق از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اندونزی کنار کشید

کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری اندونزی امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد که فرآیند این انتخابات را ناعادلانه دانسته و تصمیم دارد تا از این رقابت انصراف دهد. نتایج اولیه حاکی از پیروزی 52 درصدی جوکو ویدودو در این انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعلام این مساله از سوی پرابوو سوبیانتو، کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری اندونزی و ژنرال بازنشسته ارتش این کشور در حالی انجام شد که کمیسیون انتخاباتی اندونزی نتایج نهایی آرای انتخابات ریاست جمهوری 9 ژوئیه را مشخص کرده و قصد دارد اواخر امروز برنده را رسما اعلام کند.

بدین منظور هزاران مامور پلیس اندونزی در اطراف ساختمان کمیسیون انتخاباتی در مرکز شهر جاکارتا مستقر شدند تا امنیت را برقرار سازند.

براساس نتایج غیررسمی انتخابات اندونزی که از سوی سازمان‌های نظرسنجی پس از انتخابات منتشر شد در این انتخابات جوکو ویدودو، فرماندار شهر جاکارتا با برتری نزدیک 4 درصدی پیروز شده است. اما سوبیانتو که سومین کاندیداتوری خود را در این انتخابات تجربه می‌کند اعلام کرده که براساس برخی دیگر شرکت‌های نظرسنجی نزدیک به ستاد انتخاباتی وی، او برنده انتخابات است.

وی امروز پس از دیدار با رهبران احزاب ائتلافی خود اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری تقلب گسترده رخ داده و این انتخابات غیردموکراتیک است.

سوبیانتو گفت: ما انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 را غیرقانونی دانسته و آن را رد می‌کنیم و بنابراین از فرآیند انتخاباتی خارج شده و انصراف می‌دهیم.

او به ناظران انتخاباتی خود دستور داده تا ساختمان کمیسیون انتخابات را که قرار است شمارش آرای پنج استان نهایی در آن اعلام شود ترک کند.

انتهای پیام

کد N406057

وبگردی