آفتاب
نخست وزیر هلند:

نخستین گروه از اجساد هواپیمای ساقط شده چهارشنبه تحویل هلند می شود

نخستین گروه از اجساد هواپیمای ساقط شده چهارشنبه تحویل هلند می شود

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه در خبری فوری از لاهه، به نقل از نخست وزیر هلند اعلام کرد که نخستین گروه از اجساد سقوط هواپیمای ام اچ-17 مالزی فردا چهارشنبه تحویل دولت هلند داده می شود.

براساس این گزارش، ˈمارک روتˈ امروز/سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که دولت اوکراین فردا چهارشنبه نخستین گروه از اجساد کشف و شناسایی شده از سقوط هواپیمای مالزیایی ام اچ-17 را تحویل دولت هلند می دهد.

وی پس انتقال این دسته از اجساد از منطقه تحت کنترل شورشیان اوکراین به شهر خارکیف تحت کنترل دولت اوکراین به خبرنگاران گفت که اولین هواپیمای حامل اجساد سرنشینان تبعه هلند از هواپیمای مالزیایی فردا از اوکراین به سوی ˈ ایندهوفن ˈ در جنوب هلند به پرواز در خواهد آمد.

اولویت دولتش بازیابی و شناسایی اجساد مسافران هواپیما یادشده است که 193 تن از آنان هلندی بودند.

یادآوری می شود که یک فروند هواپیمای مسافری بویینگ 777 به شماره پرواز ام اچ- 17 که از آمستردام هلند عازم کوالالامپور بود، بعد از ظهر پنجشنبه هفته گذشته در 60 کیلومتری مرزی روسیه و در خاک اوکرلاین سقوط کرد که بر اثر آن تمامی 298 سرنشین و خدمه این هواپیما کشته شدند.

عنوان می شود که هواپیما در اثر شلیک یک موشک زمین به هوا سرنگون شده و با توجه به سقوط آن در منطقه مورد مناقشه دولت اوکراین و شبه نظامیان جدایی طلب طرفدار روسیه، کی یف و مسکو همدیگر را به سرنگونی هواپیمای یاد شده متهم می کنند.

در ضمن 193 سرنشین این هواپیما هلندی بودند که در اظهارات نخست وزیر هلند مشخص نشد که چه تعداد از این افراد جسدشان فردا تحویل دولت هلند می شود.

رسانام**1378**1547
کد N406051

وبگردی