آفتاب

تدابیر روسیه برای مقابله با تحریم های بانکی آمریکا

تدابیر روسیه برای مقابله با تحریم های بانکی آمریکا

مسکو - ایرنا- همزمان با تشدید تحریم های ضدروسی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، ˈآندری بلوسوفˈ دستیار رییس جمهوری روسیه از آمادگی کشورش برای اتخاذ تدابیر لازم برای رویارویی با این وضعیت ها به ویژه در بخش مالی و بانکی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، بلوسوف روز سه شنبه گفت: دولت روسیه در نظر دارد سرمایه بانک دولتی ˈتوسعهˈ را با هدف حمایت از آن در برابر تحریم های ضدروسی آمریکا بر سر بحران اوکراین، افزایش دهد.

مقام ارشد روس افزود: ما روی گزینه های مختلفی برای این منظور (مقابله با تحریم های بانکی آمریکا) کار می کنیم که افزایش سرمایه بانکی از جمله آنهاست.

وی توضیح داد: بانک ˈتوسعهˈ بدون حمایت رها نخواهد شد و به طور یقین همه تعهدات آن به مشتریان و وام گیرندگان به طور کامل برآورده خواهد شد.

دستیار رییس جمهوری روسیه ادامه داد: مقام های دولتی همچنین راهکارهای دیگری مانند موظف کردن بانک مرکزی روسیه به فروش ارزهای خارجی خود به بانک های تحریم شده با شرایط بازار و یا اعطای روبل به آنها برای تبدیل آن به ارز های خارجی در بازار داخلی را نیز در دستور کار دارند.

دستیار رییس جمهوری روسیه یادآورشد: بر این اساس دولت تصمیم گرفته است تحت هر شرایطی 200 میلیارد روبل معادل حدود 6 میلیارد دلار به سرمایه بانک دولتی ˈتوسعهˈ اضافه کند.

روابط روسیه و غرب در سال جاری میلادی به دنبال بحران اوکراین به شدت متشنج شده است و آمریکا و اتحادیه اروپا چند بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده اند.

اروپام/518 **1010
کد N405808

وبگردی