آفتاب

درآمد خیره‌کنندۀ هیلاری کلینتون

درآمد خیره‌کنندۀ هیلاری کلینتون

ایسنا نوشت:

بنابر گزارش آژانس خبری بلومبرگ، هیلاری کلینتون از زمان ترک وزارت خارجه، 12 میلیون دلار درآمد داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از کریستین ساینس مانیتور، مسائل مطرح درباره شرایط مالی هیلاری کلینتون هنوز برطرف نشده است. این مسائل زمانی آغاز شد که او اعلام کرد که او و بیل، همسرش بعد از ترک کاخ سفید "به شدت ورشکست" شده‌اند - اظهار نظری که بعدها وی آن را "غیر دقیق" خواند. این جریان ادامه داشت تا زمانی که رسانه‌ها مدارکی را درباره ثروت کلینتون ارائه دادند و جمهوری خواهان، وزیر خارجه سابق آمریکا را در بین یک درصد جمعیت ثروتمند آمریکا قرار دادند.

حالا در تازه‌ترین روایت از این سریال سیاسی ادامه دار، آژانس خبری بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده که طبق آن، کلینتون پس از ترک وزارت خارجه، از طریق سخنرانی‌ها و فروختن کتاب، دست کم 12 میلیون دلار درآمد داشته است.

درآمد هیلاری کلینتون بنیانگر این است که درآمد خانواده کلینتون‌ها به حدی است که نه تنها می‌توان آنها را جزو یک درصد جمعیت ثروتمندان آمریکا دانست، بلکه جزو 100 خانواده برتر در میان این یک درصد هم هستند.

مقامات حزب جمهوری خواه این روایت را با خرسندی در رسانه‌های اجتماعی خود بازگو می‌کنند. آنها از این موضوع به عنوان ابزاری برای تقویت وب سایت ضد هیلاری خود با تارنمای "poorhillaryclinton.com" استفاده می‌کنند.

دیلی تلگراف در ادامه نوشته است: اما آیا مسخره کردن "زندگی سخت" کلینتون به حزب جمهوری‌خواه کمک می‌کند؟ پاسخ این سوال از جمله مسائل سیاسی است که پیش‌بینی دقیق آن غیرممکن است. اما گویا سیاست‌گذاران جمهوری خواه امید دارند تا به سادگی احساسات منفی نسبت به کلینتون را در ماه‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 افزایش دهند.

با این حال، حمله کردن به کلینتون به دلیل درآمدش اساسا تاکتیک نامناسبی است چرا که احتمالا رای دهندگان دموکرات کسانی هستند که بیشتر درباره برابری و درآمد و ثروت آمریکا نگرانند و به نظر می‌رسد آن‌ها اصلا نگرانی درباره مسائل کلینتون ندارند.

در آن طرف، رای دهندگان جمهوری‌خواه از واکنش نشان دادن در برابر دورویی کلینتون خوشحال خواهند شد اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که این رای دهندگان چه احساسی پیدا می‌کنند از اینکه، حزب آن‌ها به کسی به علت کسب درآمد حمله کند.

به نظر می‌رسد که صحبت‌ها درباره ثروت یک جایی به پایان می‌رسد و اگر تاکنون مورد توجه قرار گرفته است به این دلیل است که کلینتون به صورتی غیرمعمول یک کاندیدای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته می‌شود.

اما مساله مهم این است که این داستان تا پاییز 2016 به فراموشی سپرده خواهد شد و فقط توسط کسانی که قصد رای دادن به کلینتون را نداشته و ندارند، یادآوری می‌شود.

5252

کد N405769

وبگردی