آفتاب

داعشی ها 4 برابر کارمندان سوری حقوق می گیرند

داعشی ها 4 برابر کارمندان سوری حقوق می گیرند

تهران-ایرنا- منابع سوری اعلام کردند گروه تروریستی تکفیری ˈ داعش ˈ حقوق و مزایای قابل توجهی به جنگجویان خارجی خود پرداخت می کند به گونه ای که حقوق آنان چهار برابر حقوق کارمندان دولت سوریه است .

به گزارش پایگاه خبری ˈالنشرة ˈ، رامی عبدالرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه ( مخالف دولت ) اعلام کرد داعش حقوق وسوسه انگیزی به جنگجویان خارجی می دهد و در کنار این حقوق خدمات زیادی نیز به آن ها ارائه می دهد .

عبدالرحمن افزود : این حقوق و مزایای بالا باعث می شود داعش جنگجویان زیادی را جذب خود کند و حتی جنگجویان دیگر گروه ها به این گروه بپیوندند.

وی افزود : هر جنگجوی خارجی در گروه داعش ماهیانه حداقل 800 دلار دریافت می کند و این مبلغ بر اساس مهارت های جنگجو ، عمر و تجربیاتش افزایش می یابد .

مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه افزود معارضان سوری ماهیانه 400 دلار دریافت می کنند و این در حالی است که حقوق کارمندان دولتی به عنوان مثال حقوق کارمندان دادگاه ها و دیگر بخش ها در سوریه ماهیانه 200 دلار است.

منابع مالی گروه های تروریستی که در سوریه می جنگند به ویژه داعش و وابستگی های آنها، همواره از مسائل مهم و مورد توجه کارشناسان بوده است.

گروه داعش اخیرا پس از به کنترل در آوردن شهر موصل بانک های این شهر را غارت کرد و از این طریق مبالغ زیادی را وارد خزانه خود کرد. جدا از کمک های مالی حامیان خارجی این گروه ، فروش نفت مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی در بازار سیاه نیز یکی از منابع مهم تامین مالی این گروه است.

خاورم **2041**7074**
کد N405712

وبگردی