آفتاب

کارشناس روس: جنایت های اسراییل در غزه نباید بی پاسخ بماند

کارشناس روس: جنایت های اسراییل در غزه نباید بی پاسخ بماند

مسکو -ایرنا-ˈلئونید ساوینˈ مسوول امور بین المللی جنبش اوراسیای روسیه اعلام کرد: جنایت های اسراییل در نوارغزه بسیار سنگین است و نباید از طرف جامعه جهانی بی پاسخ بماند.

ساوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اسراییل در طول دو هفته اخیر با تهاجم وحشیانه خود به نوار غزه بیش از500 نفر را کشته و هزاران نفر را مجروح کرده است و تمام این جنایت ها به بهانه واهی انتقام گیری از کشته شدن یک یا دو یهودی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: جنایت های اسراییل در غزه به ویژه قربانی شدن صدها کودک در این ماجراجویی سران تل آویو، قلب هر انسان با وجدان و آزاده ای را به درد می آورد.

ساوین خاطرنشان کرد: اسراییل در حملات به نوار غزه از شیوه آلمان نازی پیروی می کند و کشته شدن غیر نظامیان برای این رژیم کوچکترین اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: سران اسراییل با این جنایت های ضدبشری چهره واقعی خود را به جهان نشان می دهند و خصوصیت آنها که کوچکترین ارزشی برای زندگی انسانها قائل نیستند، بیشتر افشا می شود.

مسوول امور بین المللی جنبش اوراسیای روسیه گفت : در این شرایط جامعه جهانی وظیفه سنگین دفاع از مردم بی دفاع فلسطین را بر دوش دارد اما متاسفانه بسیاری از کشورهای جهان از این مسوولیت شانه خالی می کنند.

ساوین گفت: جمهوری اسلامی ایران از معدود حکومت های جهان است که بطور فعال در عالیترین سطوح تا سطح مردمی و اجتماعی از فلسطین حمایت می کند. در حال حاضر نیز مقامهای ایرانی بر توقف حملات نیروهای اسراییلی به منطقه غزه تاکید دارند و مواضع ایران در این مساله قابل تحسین است.

کارشناس روس افزود: کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی باید در اقدامات خود در حمایت از مردم فلسطین باید همانند ایران رفتار کنند، اما شاهد هستیم که بسیاری از این کشورها با بی تفاوتی به مساله فلسطین می نگرند و همین مساله موجب گستاخی سران اسراییل و ادامه اصرار آنها بر استفاده از زور علیه غیرنظامیان می شود.

ساوین در ادامه سخنان خود با انتقاد از سیاست های واشنگتن در مساله غزه و حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: با توجه به این واقعیت نباید از واشنگتن انتظار داشت جنایت های انجام شده در دوهفته اخیر بر مردم فلسطین را محکوم کند.

سردبیر مجله ˈژئوپلیتیکˈ گفت: در این شرایط بحرانی برای مردم فلسطین، رسانه های خبری مستقل وظیفه دارند صدای مظلومیت مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند و ما به نوبه خود از تمام امکانات برای پوشش خبری حوادث غزه استفاده می کنیم.

ساوین افزود: نباید اجازه دهیم اسراییل در سکوت خبری به جنایات ضد بشری خود در نوار غزه ادامه دهد و من از تمام همکاران رسانه ای خود دعوت می کنم به مسوولیت انسانی خود عمل کرده و به کمک انسان های بیگناه بشتابند.

وی افزود: در این شرایط رسانه های غربی طبق معمول تمام تلاش خود را برای مقصر جلوه دادن طرف فلسطینی و تبرئه اسراییل به کار می گیرند و کوچکترین توجهی به حقایق پشت پرده حملات نیروهای اسراییلی نخواهند کرد.

کارشناس روس گفت: جنایت های اسراییل علیه مردم بیگناه غزه برای نابودی ساکنان این منطقه انجام می گیرد تا هیچ خطری در آینده برای این رژیم باقی نماند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن اسراییل می خواهد تنش در منطقه باقی بماند تا همچنان از کمک های میلیارد دلاری آمریکا بهره مند شود، زیرا بدون این کمک ها تل آویو نمی تواند اقتصاد ضعیف خود را بچرخاند.

ساوین گفت: کشورهای مستقل همچون روسیه، ایران و چین باید در سطح بین المللی برای فشار بر اسراییل تلاش کنند و فقط با فشار این کشورها جنایت های ضدبشری علیه مردم غزه متوقف خواهد شد.

اروپام/2242 **518**1479 ** 1064
کد N405675

وبگردی