آفتاب

کری با بان کی مون، نبیل العربی و وزیر خارجه مصر دیدار کرد

کری با بان کی مون، نبیل العربی و وزیر خارجه مصر دیدار کرد

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به مصر با بان کی مون، نبیل العربی و وزیر خارجه مصر در قاهره دیدار و با آن‌ها در خصوص اوضاع نوار غزه و طرح آتش‌بس مصر برای پایان دادن به خشونت‌ها بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بوابه الاهرام، جان کری، وزیر خارجه آمریکا با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در یکی از هتل‌های قاهره دیدار و در خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های برای توافق آتش بس میان اسرائیل و فلسطین بحث و گفتگو کرد.

جان کری همچنین متعهد شد که کمک‌های بشردوستانه‌ای به ارزش 47 میلیون دلار را به غیرنظامیان در نوار غزه اختصاص بدهد.

وی همچنین از جنبش حماس خواست به شلیک موشک‌هایش به سمت اراضی اشغالی پایان بدهد.

وزیر خارجه آمریکا با سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز در قاهره دیدار و با وی در خصوص اوضاع وخیم نوار غزه بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در خصوص روابط میان مصر و آمریکا و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک از جمله اوضاع عراق، لیبی و بحران سوریه بحث و گفتگو کردند.

سامح شکری در پایان مذاکراتش با جان کری که حدود یک ساعت به طول انجامید تاکید کرد که موضع مصر در خصوص طرح آتش‌بس پابرجاست و اصلاحاتی در خصوص این طرح صورت نگرفته است.

جان کری پس از دیدار با سامح شکری با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز دیدار و با وی در خصوص طرح آتش‌بس مصر و پایان دادن به خشونت‌ها در نوار غزه بحث و گفتگو کرد.

وی همچنین قرار است امروز (سه‌شنبه) گفتگوهای دیگری را با نبیل العربی و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر داشته باشد.

انتهای پیام

کد N405651

وبگردی