آفتاب

وزیر علوم :منافع ملی باید برای همگان فصل الخطاب باشد /آنچه را انجام می دهم با یقین است

وزیر علوم :منافع ملی باید برای همگان فصل الخطاب باشد /آنچه را انجام می دهم با یقین است

رضا فرجی دانا وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : یکی از خطوط قرمز ما منافع ملی است که باید برای همگان فصل الخطاب باشد و هیچ گروه و دسته ای نباید منافع ملی را فدای منافع گروهی کند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، رضا فرجی دانا  در جمع نمایندگان شورای مرکزی اتحادیه های تشکل های اسلامی دانشجویان گفت : یکی از خطوط قرمز ما منافع ملی است که باید برای همگان فصل الخطاب باشد

وزیر علوم درپاسخ به سوالی در خصوص نحوه انتخاب روسای دانشگاه ها گفت :روسای انتخاب شده انسان هایی با مقبولیت کامل دردانشگاه ها هستند و به گفته شما ، این حق وزیر است که روسای دانشگاه ها را خودش انتخاب کند . در این راستا اگر مشورتی هم صورت گرفته ، به این مشورت پای بند هستم .

وی با بیان اینکه ما همیشه قانون مند بوده و به قانون پای بند هستیم ، گفت :حتی اگر مطالب شما در خصوص يك يا دو نفر از جمع حدود شصت نفري سرپرستان دانشگاه ها صحیح باشد ،باید این رابدانید که بنده ابتدا و انتهای این فرایند نیستم و شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهایت بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه ها رابر عهده دارد و یقینا تمام مواردی که در این جا گفته شد ،در جلسات شورا هم مطرح و بررسی می شود .

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبري غلبه علم و فناوری را به عنوان گفتمان غالب در کشور اراده کرده اند ، اظهار داشت : این از افتخارات ماست که قوی ترین پشتیبانی از علم و فناوری را مقام معظم رهبری انجام می دهند و ما باید این اراده را محقق کنیم . به همین منظور وظیفه خود می دانم که نود در صد از ظرفیت فکر و ذهن و برنامه هایم را صرف اعتلای علم و فناوری کنم که نتایج آن همچون سایر فعالیت های علمی در آینده و به تدریج دیده می شود .
دکتر فرجی دانا با انتقاد از ازدیاد تاسیس دانشگاه در هشت سال گذشته در کشور گفت : دغدغه ، برنامه و تلاش ما درجهت كيفي سازي و توسعه هدفمندآموزش عالي است .

وزیر علوم در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اصطلاح وزارت علوم در سایه گفت : بنده وابسته به هیچ گروه و دسته و جناح خاصی نیستم و شما اگر مرا بشناسید ، می دانيد که در وزارت علوم هیچ کس در سایه وجود ندارد که بتواند چیزی بگوید که اگر به آن یقین نکنم آن را انجام دهم ؛ زیرا هر آنچه را که انجام می دهم با یقین است و براساس تکلیف و جهت اعتلا و توسعه علمی کشور انجام می دهم و در این راه به سمت همه شما عزیزان فارغ از تفکر و جهت گیری سیاسی تان دست یاری دراز می کنم .

وی با تاکید براینکه آنچه باید بین ما جاری و ساری باشد ، قانون مندی و قانون گرایی است ، گفت :اینکه دوستان می گویند در برخی از نشریات دانشجویی خطایی رخ داده است، جهت رسیدگی به این مواردهیئت نظارت بر عملکرد نشریات دانشجویی داریم و همچنین اخیرا معاون فرهنگی وزارت دو بخشنامه خیلی صریح و محکم در این زمینه به دانشگاه ها ابلاغ کرده که در صورت انتشار موارد موهن و این چنینی در نشریات دانشجویی قویا برخورد شود و من به شما قول می دهم که هر کجا سر سوزنی از قوانین و مصوبات مربوطه تخطی شود ، عزیزان به صورت مستدل به ما منعکس کنند تا سریعا رسیدگی شود .

دکتر فرجی دانا با اشاره به آرامش حاکم بر فضای دانشگاه ها در سال تحصیلی گذشته گفت : با وجود اینکه سال تحصیلی آرامی را پشت سر گذاشتیم برخی اصرار داشتند القا كنند چند دانشگاه ملتهب شده است. شما عزیزان به فضا سازی رسانه ها اعتماد نکنید و با توجه به شعبه های متعددی که در دانشگاه های سراسر کشور دارید ، به عنوان یک تکلیف صحت و سقم این مسائل را بررسی کنید تا به یقین برسید .

دکتر فرجی دانا در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی را اتحاد و وحدت کلمه پیروز کرد ، گفت : چرا باید این قدر بر طبل تفرقه و اختلاف بکوبیم در حالی که حضرت آقا در بیانات اخیر شان فرمودند که "من در این مطلبی که دارم به شما می گویم این جناح و آن جناح نمی شناسم ". شما نیز می توانید در فضای دانشگاه منتقد هم باشید ولی برای حفظ منافع ملی و رساندن این قافله به سر منزل مقصود متحد باشيد و مطمئن باشید ما و شما در یک صف هستیم اگر اعتلای علم و فناوری و فتح قله های رفیع علمی نقطه عزيمت مان باشد .

گفتنی است در پایان این نشست اعضای شورای مرکزی اتحادیه های تشکل های اسلامی دانشجویان افطار را مهمان وزیر علوم بودند .

کد N405636

وبگردی