آفتاب
رییس کمیسیون کشاورزی مطرح کرد

قصور هواشناسی در اطلاع‌رسانی به موقع طوفان/ضعف امکانات و پارازیت‌ها، مقصر

قصور هواشناسی در اطلاع‌رسانی به موقع طوفان/ضعف امکانات و پارازیت‌ها، مقصر

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بررسی گزارش مربوط به طوفان اخیر تهران در جلسه کمیسیون متبوعش گفت: یکی از نتایج بررسی‌های کارشناسی کمیسیون این بود که فرکانس‌های اضافی در تهران نویزهایی ایجاد کرده که رادارهای هواشناسی نتوانستند به طور کامل عمل کنند.

عباس رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: بر اساس گزارش کارگروه تخصصی موضوع، اینطور نبوده که همه قصور را به گردن هواشناسی بیندازیم اما هواشناسی هم قصورهایی داشته که در اعلام به موقع یا هماهنگی با ستاد بحران یا بخش‌های اطلاع‌رسانی مثل صداوسیما بوده است.

رجایی با اشاره بر اینکه نمی‌توانیم بگوییم که مقصر این ماجرا سازمان هواشناسی بوده، بر ضعف امکانات و تجهیزات تخصصی که باعث ضعف در پیش‌بینی‌ها می‌شود تاکید کرد.

وی ادامه داد: بخشی از ماجرا هم به عدم امکان پیش‌بینی این نوع طوفان‌ها برمی‌گردد که هم از نظر وسعت و هم از نظر زمان بسیار کوتاه است. در همه جای دنیا هم پیش‌بینی می‌شود که در اینطور طوفان‌ها نتوانند پیش آگاهی‌های دقیق داشته باشند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیر پارازیت بر پیش‌بینی طوفان هم، گفت: یکی از نتایج بررسی‌های کارشناسی کمیسیون این بود که فرکانس‌های اضافی در تهران نویزهایی ایجاد کرده که رادارهای هواشناسی نتوانستند به طور کامل عمل کنند.

انتهای پیام

کد N405592

وبگردی