آفتاب

ابراز ناامیدی آیپک از تمدید مذاکرات ایران

ابراز ناامیدی آیپک از تمدید مذاکرات ایران

لابی صهیونیستی آیپک در بیانیه‌ای اعلام کرد از تمدید چهارماهه مذاکرات هسته‌ای ایران ناامید شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، لابی صهیونیستی آیپک (AIPAC) در بیانیه‌ای در پاسخ به تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران تا 24 نوامبر 2014 که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد:‌ علی‌رغم حمایت‌مان از مذاکرات هسته‌ای ما متذکر می‌شویم که تهران هنوز تمایلی برای نابودی هیچ‌یک از عناصر زیربنای هسته‌یی‌اش از خود نشان نداده است.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: ما نگرانیم ایران بیشتر از آنکه با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل همکاری کند از تمدید مذاکرات برای برهم زدن ائتلاف بین‌المللی و پیش بردن برنامه سلاح‌های هسته‌یی‌اش استفاده کند. ما همچنین عمیقا از این مساله که 1+5 کاهش بیشتر تحریم‌ها را برای ایران فراهم کرده‌، ناامید شده‌ایم.

لابی آیپک همچنین مدعی ششد: فشار اقتصادی سبب شد تا ایران پای مذاکره بیاید، از این‌رو افزایش فشارها برای دستیابی به یک توافق خوب ضروری است.

ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان روز جمعه گذشته اعلام کردند مذاکرات هسته‌ای را که در نوامبر سال گذشته به توافقی اولیه منجر شده بود تا 24 نوامبر سال 2014 تمدید می‌کنند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایران به تعهداتش در توافق اولیه عمل کرده اما اختلافات هنوز باقی است.

انتهای پیام

کد N405545

وبگردی