آفتاب

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: خطوط قرمز را با لبخند دیپلماتیک از دست ندهیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: خطوط قرمز را با لبخند دیپلماتیک از دست ندهیم

تهران - ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ملت ایران از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران این است که خطوط قرمزی که با خون هزاران جوان در میدان نبرد و جهاد علمی بدست آورده ایم را با لبخند دیپلماتیک از دست ندهیم.

fه گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حجت الله خدایی سوری» روز دوشنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی افزود: به همان اندازه که دولت اوباما در مقابل کنگره از اختیار کافی برخوردار است مجلس شورای اسلامی در مقابل دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای از اختیار کافی برخوردار نیست چرا که نمایندگان مردم در مجلس در جریان جزییات روند مذاکرات 1+5 قرار نمی گیرند.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس در بخش دیگری از نطق خود اظهارداشت: 16 روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم غزه می گذرد اما متاسفانه مدافعان حقوق بشر وسازمان های بین المللی خود را به خواب زده اند.

خدایی سوری تصریح کرد: در آستانه روز جهانی قدس به سران صهیونیست یادآور می شویم گروه مقاومت در پیروی از انقلاب اسلامی، خود را به سلاح ایمان و تکنولو‍ژی روز مجهز کرده است تا حقوقی را که در پشت میز مذاکره و کاخ های سفید و دیکتارتوری های عرب بدست نیاورده است در میدان نبرد رقم بزند.

وی، پیروزی را از آن مردم فلسطین دانست وننگ ابدی نیز بر سران محور سازش و بر برده زاده ایی به نام اوباما فرستاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود گفت: نباید از یقه سفیدهایی که با جابجایی دولت و جریان های سیاسی فقط ریل عوض می کنند اما با همان لوکوموتیو راه را در فساد اقتصادی ادامه می دهند غافل شویم، قوه قضاییه باید به شدت با مفاسد اقتصادی برخورد کند.

خدایی سوری تصریح کرد: هنوز سوراخ های بانک ها بسته نشده وآنها با اشراف برضعف قوانین واغفال تعدادی مدیران وکارکنان و رانت های اطلاعاتی لحظه ای غفلت نمی کنند.

وی همچنین گفت: مسوولان باید بدانند و بیدار باشند و درموقع دستگیری مفسدان اقتصادی در جامعه فقط ادعای قهرمانان را درنیاورند که این زیبنده حکومت اسلامی نیست.

وی از رییس جمهوری که با شعار اعتدال انتخاب شد، درخواست کرد تا بررسی لازم انجام شود ستاد سالاری جایگزین شایسته سالاری در ستادهای انتخاباتی استانها نشود واجازه داده شود مسوولان اجرایی به خصوص استاندارها به وظایف خود عمل کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با بیان این که در تمامی دولت های گذشته برادر روسای جمهوری بر امور اجرایی کشور سایه افکنده بودند، گفت: این قوانین باید اصلاح شود تا برای انتخاب رییس جمهوری، براداران ایشان را هم انتخاب کنیم.

خدایی سوری یادآور شد: دولت یازدهم همچنین باید برای رکود اقتصادی خردمندانه و کارشناسانه اقدام کند تا کشور از این وضعیت رهایی یابد؛ تنها با تکیه بر اقتصاد مقاومتی ومنابع درون می توان به نتیجه رسید.

وی بر کنترل گرانی مواد غذایی هم تاکید کرد و اظهارداشت: بحث نقطه به نقطه که در تورم مطرح است این گونه تداعی می شود که قیمت ها در هر منطقه با مناطق دیگر متفاوت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم تمایل دارند در عمل کنترل تورم و خروج از رکود اقتصادی را ببیند شاید نظر دولت هم همین بوده و نظریه های اقتصادی و شعارها اثری ندارد.

خدایی سوری همچنین ضمن تشکر از سفر رییس جمهوری به لرستان ابراز امیدواری کرد تا وعده های وی در این استان محقق شود.

وی با بیان این که استان لرستان رتبه نخست بیکاری را در کشور داراست، گفت: این بیکاری بیشتر در بین جوانان حاکم است .

وی افزود: این استان با مشکلاتی همچون ضعف عمده زیرساخت های توسعه ای، کمبود منابع ملی و اعتباری وعدم سرمایه گذاری، کمبود رشد اعتبارات استانی ، سیر نزول اعتبارات تملک دارایی به خصوص در سال های 80 تا 92 و سرانه اعتبار تملک دارایی که حتی از سرانه 7 استان که با شاخص های اقتصادی وضعیت مشابه دارند کمتر است، درگیر است.

وی، سپرده بانکی مردم لرستان را با رتبه 26 کمتراز یک درصد کشور اعلام کرد و افزود: درآمد سالانه خانوار با رتبه 24 از31 کشوری است.

خدایی سوری یادآور شد: در سلسله و دلفان هیچ صنایعی وجود ندارد،گویا در جغرافیای سیاسی ایران وجود نداشته است.

وی خطاب به محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری نیز گفت: آیا تا با توجه به آمار بیکاری این استان پیچیدن نسخه ای واحد برای همه استان ها کاری مدبرانه و کارشناسی و منطقی است؟

وی افزود: افرادی که در ریاست جمهوری، مجلس دوره های گذشته و دولت های گذشته سوگند خورده اند چگونه جوابگوی عدم اجرای اصول 48 قانون اساسی که مربوط به رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عاقلانه برای همه مردم است، خواهند بود.

وی ادامه داد: مردم لرستان از برخورد دوگانه مسوولان با قوانین و عدم اجرای عدالت توسط دولتمردان و مدیران گذشته به کجا باید شکایت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مردم لرستان از اظهار تاسف مسوولان در دولت های گذشته خسته شده اند و تاسف شما همانند تاسف خوردن شورای امنیت سازمان ملل است که هیچ کارایی ندارد.

وی در پایان به رییس بانک مرکزی هم برای ارایه منابع بانکی به مناطق محروم تذکر داد.

سیام/ 9136**1336
کد N405520

وبگردی