آفتاب

کوثری: حرکت های جنایتکارانه صهیونیست ها از شکست های پی در پی در منطقه است

کوثری: حرکت های جنایتکارانه صهیونیست ها از شکست های پی در پی در منطقه است

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ناتوان بودن ارتش آمریکا و صهیونیستها که در سالهای گذشته نتوانستند در منطقه موفقیتی به دست بیاورند با این حرکت های جنایتکارانه خود می خواهند شکست های پی در پی خود را جبران کرده و روحیه از دست رفته نیروهایشان را برگردانند.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، اسماعیل کوثری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: کشتارمردم بی دفاع غزه با بمب های چند صد کیلویی و گلوله های بی شمار توپخانه رژیم تروریستی و جعلی اسرائیل که با حمایت و پشتیبانی رئیس جمهور آمریکا این مدعی دروغین آزادی و حقوق بشر اتفاق افتاده است، سکوت معنادار سازمان های بین المللی را بیشتر نمایان می کند که تمام عقده ها و شکست های خود را بر مردم بی دفاع غزه خالی می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این یعنی ناتوان بودن ارتش آمریکا و صهیونیست که در سالهای گذشته نتوانستند در منطقه موفقیتی به دست بیاورند با این حرکت های جنایتکارانه خود می خواهند شکست های پی در پی خود را جبران کرده و روحیه از دست رفته نیروهایشان را برگردانند که آن نیز به لطف خداوند شکست دیگری نصیبشان می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با طرح این سوال که آیا فقط باید در حد محکوم کردن نظاره گر باشیم و یا اینکه حرکت های فراتر باید انجام گیرد؟ گفت: مردم کشورهای همجوار و همسایه فلسطین به معنای واقعی باید به مردم غزه کمک کنند.

کوثری خطاب به کشورهای اسلامی گفت: «مسوولین کشورهای اسلامی چرا سکوت کرده اند؟ آیا در درگاه خداوند می توانند در مقابل چنین صحنه های جنایتکارانه ای پاسخ دهند با توجه به اینکه اختیار و امکانات لازم دارند اما باز هم سکوت کرده اند ولی باید بدانند که سرانجام یقه آنها نیز گرفته می شود.»

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: مسوولین دیپلماسی کشور باید از جایگاه ریاست کشورهای غیر متعهد و به اتفاق کشورهای اسلامی فشارهای همه جانبه به سازمان ملل وارد کنند چرا که بعد از دو هفته از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه هیچ اقدام اساسی در راستای جلوگیری از ادامه این حملات انجام نشده است.

وی در ادامه خطاب به کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی یادآور شد: مسوولین کشورهای همسایه این رژیم جعلی باید بدانند تا زمانی که پیمان نظامی با هم نبندند این جنایت ها ادامه پیدا می کند و باید مانند جمهوری اسلامی ایران سفارتخانه رژیم اشغالگر قدس در کشورهای خود را با سفارتخانه فلسطین عوض کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه با پیروی برخی کشورهای عربی از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی مشکلات بسیاری در منطقه به وجود آمده است اظهار تاسف کرد این قبیل کشورها با تشکیل گروهک های تروریستی علیه کشورهای مستقل اقدامات جنایتکارانه انجام می دهند تا از این طریق بتوانند به خواسته ها و اهداف خود دست پیدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: روز قدس که تدبیر بسیار عالی و به جای امام خمینی (ره) است در پیش می باشد و باید ملت عزیز ایران به شکل گسترده تر و با نشاط بیشتر در راهپیمایی حضور پیدا کند تا گوشه ای از حمایت ملت ایران از مردم فلسطین به ویژه مردم غزه نشان داده شود.

کوثری در ادامه به بعضی افطاری ها در ماه رمضان اشاره کرد و افزود:«جای تاسف است که همچنان در برخی دانشگاهها به بهانه افطاری دادن از افراد مساله دار دعوت می شود و آنان در صحبت های خود نظام را نشانه گرفته اند.

وی یادآور شد: همچنین برخی نشریات در چند روز اخیر همچنان بر طبل حمایت از جریانات ضد انقلاب و معاند می کوبند و حمایت می کنند. تاسف بیشتر اینکه سایت کلمه که متعلق به جریان فتنه است به نفع وزارت علوم مطلب نوشته و نوعی استیضاح وزیر مربوطه را خط قرمز قرار داده است که باید گفت که سوابق شما هم مانند رفقایتان است که چنین تهدیداتی را می کردند تا جایگاه بالاتری در بین مستکبرین پیدا کرده و سر در آخور آمریکا و انگلیس دارند به آنها پناهنده شده اند.»

نماینده مردم تهران در مجلس به عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: این روزها سالگرد عملیات مرصاد پس از پذیرش قطعنامه 598 می باشد که استکبار جهانی با کشورهای مرتجع منطقه تهدید کردند که مردم از ادامه مقاومت و ادامه جنگ در ایران خسته شده اند و مجددا رژیم بعث عراق و منافقین را تشویق ، و با امکانات لازم روانه ایران کردند.

وی ادامه داد: این ها می خواستند که پس از اشغال سرپل ذهاب توسط ارتش بعث عراق 8 ساعته خود را به تهران برسانند که خداوند مکر آنها را توسط رزمندگان اسلام به خودشان برگرداند لذا به روح پرفتوح شهدای این عملیات پیروزمندانه درود می فرستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به وزیر نیرو به دلیل کمبود آب در تهران ، شهرستان های اطراف تهران به ویژه ری، اسلامشهر و مخصوصا حسن آباد فشافویه تذکر داد و پیشنهاد کرد که جهت رفع این مشکل اقدام اساسی انجام دهد و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به مناطق مرکزی ایران به عنوان یک طرح فرادولتی در نظر گرفته شود.

سیام**1058 ** 1418
کد N405498

وبگردی