آفتاب
سردار رمضان شریف در نشست خبری:

سخنرانی رییس جمهور در روز قدس هنوز قطعی نشده است

سخنرانی رییس جمهور در روز قدس هنوز قطعی نشده است

رئیس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز جهانی قدس شعار محوری امسال روز جهانی قدس را «روز جهانی قدس؛ تمرکز بر آرمان فلسطین، پشتیبانی از مردم غزه، برائت از فتنه صهیونیستی داعش و بیزاری از رژیم اشغالگر قدس» اعلام کرد.

رییس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز قدس از تعیین سخنران روز جهانی قدس بر اساس نظر شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: هنوز سخنرانی رییس جمهور در روز قدس قطعی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز قدس در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه سخنران روز جهانی قدس چه کسی خواهد بود، گفت: ما از روسای قوا دعوت کرده‌ایم و براساس سنوات گذشته رییس جمهور سخنران این مراسم بوده و انتظار داریم شاهد حضور ایشان باشیم ولی دفتر ایشان هنوز حضور رییس جمهور را قطعی نکرده است.

وی با تاکید براینکه سخنران این مراسم با شورای عالی امنیت ملی مشخص می شود اظهار داشت: روز چهارشنبه نظر رسمی در مورد سخنران این مراسم اعلام می شود.

 سردار ‌شریف با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: من به همه جامعه بشری به خاطر کشتار دسته‌جمعی غزه در 14 روز گذشته که بالای550 شهید و بیش از 3600 زخمی و بیش از صد هزار نفر آواره و بیش از 50 هزار واحد تخریب شده مسکونی را شاهد بوده‌ایم، تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: من برای همه رهبران کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر و آمریکای سردمدار دموکراسی و همه رهبران کشورهای عربی که با سکوت و مماشات‌شان نظاره‌گر قتل عام مردم فلسطین هستند، ابراز تاسف می‌کنم و درود همه آزادی‌خواهان جهان را به مردم غزه که در ماه رمضان جهاد فی سبیل الله در مبارزه با رژیم صهیونیستی را در دستورکار قرار داده‌اند، اعلام می‌کنم.

رئیس روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جوانان کشورهای اسلامی به گروه‌های مقاومت و حماس افتخار می‌کنند، اظهار داشت: رزمندگان اسلام در اوج تحریم در برابر پنجمین ارتش مجهز منطقه و دنیا مقاومت‌شان دادند و ناقوس شکست‌ناپذیری اسرائیل را برای بار سوم به چالش کشیدند.

سردار شریف با اشاره به روز قدس تصریح کرد: روز جهانی قدس یادگار امام از 36 سال پیش بوده که ما شاهد تداوم مطالبه امام در طول سالیان گذشته بوده‌ایم و مردم دنیا نظاره‌گر راهپیمایی ملت ایران در سطح ملی صرف‌نظر از مشکلات کشور بوده‌اند که همواره حمایت از فلسطین را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

سخنگوی سپاه ادامه داد: این حضور، حضوری متراکم، انبوه، ‌با نشاط و با طراوتی بوده که خون جدیدی در امت اسلامی دمیده است و محصول این حضور و شجاعت و مقاومت تفکر انقلاب اسلامی را در بطن جهاد اسلامی نهادینه کرده است.

وی در ادامه به تشریح مهمترین دستاوردهای نام‌گذاری روز قدس پرداخت و افزود: اولین دستاورد پویا شدن مسئله فلسطین و جلوگیری از فراموش شدن آن علی‌رغم هزینه‌های سنگین تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و غرب است و دومین دستاورد قرار گرفتن دین به عنوان محور اصلی در مبارزات است.

رئیس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز قدس تولید قدرت برای جبهه فلسطین و پشتوانه‌سازی افکار عمومی جهان در حمایت از آرمان فلسطین را سومین دستاورد نامگذاری روز قدس دانست و بازگشت روحیه اعتماد به نفس در مردم فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی، ظهور رهبران شایسته و تاثیرگذار در روند مبارزه، ایجاد انگیزه و روحیه مقاومت در جامعه فلسطینی بالاخص در نسل سوم و چهارم، محصور شدن اسرائیل در محدوده مرزهای اشغالی و دست کشیدن از استراتژی نیل تا فرات و احداث دیوار حائل، تحمیل شکست‌های خفت‌بار و از بین رفتن ابهت رژیم صهیونیستی، بسترسازی برای آگاهی و بیداری ملل دنیا خارج از جغرافیای مرزهای اسلامی، برملا شدن روند رو به زوال و افول رژیم صهیونیستی و حامیانش و مشخص شدن حامیان راستین از حامیان دروغین و اعتماد به نفس و خروج از حالت جزیره‌ای عمل کردن گروه‌های مقاومت را از دیگر دستاوردهای روز جهانی قدس اعلام کرد.

سردار شریف با بیان اینکه روز جهانی قدس محور وحدت و ایجاد امت و ملت در فلسطین است، خاطرنشان کرد: حضور مردم و ملت ایران در روز قدس دستاوردهای بزرگی نصیب جبهه مقاومت کرده که این دستاوردها ناشی از حضور مداوم آنها در روز جهانی قدس است.

وی با بیان اینکه امسال روز جهانی قدس در شرایطی برگزار می‌شود که ما شاهد تلاقی جنایات رژیم صهیونیستی و فتنه داعش در سوریه و عراق هستیم، ابراز داشت: ملت‌های مسلمان دریافته‌اند که داعش، القاعده و گروه‌های تکفیری برای انحراف افکارعمومی از مسئله فلسطین و سمت‌گیری رسانه‌ها از جنایات رژیم صهیونیستی بوده است و این فتنه از سوی نظام سلطه برای ایجاد بستری برای حرکت‌های ددمنشانه در غزه طراحی شده است.

رئیس روابط عمومی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه سردمداران رژیم صهیونیستی را فاقد عقل استراتژیک می‌دانیم، یادآور شد: سردمداران رژیم صهیونیستی فکر می‌کردند بهترین فرصت تاریخی را در اختیار دارند چراکه ملت‌های مسلمان را به خود مشغول کرده‌اند و در مصر نیز دولت برآمده از کودتا که با بستن مرز رفح بزرگترین ظلم را به مردم غزه کرده است، می‌توانند مقاومت را سرکوب کنند ولی مردم فلسطین نشان دادند که آمادگی خوبی دارند.

رئیس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز قدس تاکید کرد: برد موشک‌ها، تعداد و دقت آنها نشان از آمادگی و عزم راسخ رزمندگان است و این در حالی است که مردم غزه فاقد یک ارتش هستند و مظلومانه قربانی می‌شوند و مجامع بین‌المللی باید پاسخگوی این باشند که چرا رژیم صهیونیستی مردم بی‌پناه را مورد تهاجم قرار داده است و افکار عمومی حق می‌دهند که مردم غزه از خود دفاع کنند هر چند که آنها در اوج تحریم و محدودیت باشند.

سردار شریف با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی موجب آشکار شدن توان مقاومت و افول رژیم صهیونیستی را نشان داد، عنوان کرد: امیدواریم ملت فلسطین با اتکا بر آموزه‌های دینی و توان درونی‌‌شان و استفاده از تجارب حامیان‌شان بتوانند به حقوق خود دست یابند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به تشریح فعالیت‌های ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز جهانی قدس پرداخت و بیان کرد: ستاد روز جهانی قدس با تشکیل یک ستاد داخلی برای تهران و شهرستان‌ها و یک ستاد خارجی برای کشورهای خارجی با مسئولیت وزارت خارجه و مرکز ارتباطات اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کرده که ما در ستاد خارجی تا قبل از امسال، 70 مرکز در خارج از کشور داشتیم که امسال، 10 نقطه دیگر هم به این مراکز اضافه شده که شاهد 80 نقطه در کشورهای خارجی برای راهپیمایی روز جهانی قدس هستیم.

وی ادامه داد: در ایران 770 شهر که نماز جمعه در آنها برگزار می‌شود شاهد برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس هستند که مبدا آنها مساجد اصلی شهرها و میعادگاه‌شان مصلی‌های نماز جمعه است.

رئیس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز جهانی قدس با اشاره به برگزاری نشست‌های این ستاد با اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی و گروه‌های حامی ملت فلسطین گفت: 3300 خبرنگار داخلی و خارجی مراسم امسال را پوشش خبری می‌دهند و ما در طول مسیر راهپیمایی هم شاهد برقراری ایستگاه‌های فرهنگی هستیم و امروز نیز شاهد برگزاری نشست تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی با ابتکار مجلس شورای اسلامی کشورمان هستیم.

رئیس روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکر از رئیس جمهور مبنی بر دستورش به هیات دولت و وزرا مبنی بر اینکه با تمام توان به مردم مظلوم فلسطین کمک کنند، اظهار داشت: خوشبختانه وزیر بهداشت آمادگی‌اش را برای پذیرش مجروحان غزه اعلام کرده و کمک‌های دارویی و غذایی می‌تواند موثر باشد.

سردار شریف ادامه داد: همچنین دیدار اعضای ستاد انتفاضه با مراجع در دستور کار است و همچنین بیش از 50 سخنران در سطح ملی برای مراکز استان‌ها اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز جهانی قدس شعار محوری امسال روز جهانی قدس را «روز جهانی قدس؛ تمرکز بر آرمان فلسطین، پشتیبانی از مردم غزه، برائت از فتنه صهیونیستی داعش و بیزاری از رژیم اشغالگر قدس» اعلام کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص چگونگی ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به غزه ابراز داشت: ما در ستاد خارجی روز جهانی قدس که مسئولیتش بر عهده وزارت امور خارجه و سازمان ارتباطات اسلامی است برای این مسئله جلسات متعددی داشته‌ایم و راهکارهای ممکن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سردار شریف با اشاره به تماس تلفنی وزیر امورخارجه کشورمان با همتای مصری‌اش برای بازگشایی مرز رفح به منظور کمک‌رسانی به مردم غزه یادآور شد: امیدواریم فشارهای افکار عمومی دنیا رژیم یاغی صهیونیستی را وادار کند تا شرایط را برای کمک‌های انسان‌دوستانه فراهم سازد.

وی در پایان در خصوص حضور و اعزام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در غزه نیز بیان کرد: حضور نمایندگان در غزه برای اعلام حمایت جمهوری اسلامی از آرمان‌های فلسطین بوده که قبل از حوادث اخیر غزه قرار بوده است، صورت بگیرد.

کد N405345

وبگردی