آفتاب

سفیر میانمار استوارنامه خود را تقدیم روحانی ایران کرد/آمادگی ایران به میانمار در جهت بهبود روابط با مسلمانان

سفیر میانمار استوارنامه خود را تقدیم روحانی ایران کرد/آمادگی ایران به میانمار در جهت بهبود روابط با مسلمانان

رییس‌جمهوری در دیدار سفیر آكرودیته میانمار در تهران با ابراز علاقمندی برای وجود ثبات، امنیت و انسجام اجتماعی در كشور میانمار، گفت: امیدواریم اقلیت‌هایی كه در میانمار زندگی می‌كنند، بخصوص مسلمانان، بدون اینكه مشكلی داشته باشند بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر آكرودیته میانمار در تهران افزود: در صورتی كه مسئولان كشور میانمار در جهت بهبود روابط با مسلمانان، نیاز به كمك داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در چارچوب مقررات میانمار، به این كشور كمك كند.

رییس‌جمهوری همچنین با اعلام آمادگی برای توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و میانمار در زمینه های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه علوم مختلف و همچنین در زمینه مسائل فنی‌وحرفه‌ای دارد كه می‌تواند همكاری‌ خوبی در این زمینه‌ با كشور میانمار داشته باشد.

روحانی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش بیش از پیش روابط تهران – نایپیداو در دوران مسئولیت «یوآنگ خین سو» سفیر آكرودیته میانمار در تهران ، بر افزایش حجم روابط بین دو كشور تأكید كرد و گفت: روابط با كشورهای جهان بویژه كشورهای آسیایی برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد.

«یوآنگ خین سو» سفیر آكرودیته میانمار در تهران نیز در این دیدار، ایران و میانمار را به مثابه دو دوست قلمداد كرد و گفت: دو كشور از سال‌های بسیار گذشته روابط صمیمانه‌ای داشته‌اند.

وی به رییس‌جمهور كشورمان اطمینان داد كه در حد توان خود، برای تقویت روابط كنونی ایران و میانمار تلاش كند.

کد N405142

وبگردی