آفتاب
نعمتي در جمع خبرنگاران:

عمده موارد اختلافی با 1+5 در مورد ظرفیت غنی‌سازی است/توضيحات ظريف قانع كننده بود

عمده موارد اختلافی با 1+5 در مورد ظرفیت غنی‌سازی است/توضيحات ظريف قانع كننده بود

سخنگوي هيات رييسه گفت: عمده موارد اختلافی میان ایران و 1+5 در خصوص زمان مذاکرات و میزان غنی سازی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه که امروز در مجلس برگزار شد، گفت:  با توجه به بحث مذاکرات هسته ای در وین 6 و طولانی شدن این مذاکرات هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفت تا با دعوت از وزیر امور خارجه اختلاف نظرها در خصوص مسائل هسته ای با 1+5 تشریح شود.

وي ادامه داد: از این رو در این جلسه بیشتر در حوزه موارد اختلافی و زمان مذاکرات بحث شد چرا که 1+5 بر این اعتقاد بودند که مذاکرات باید در 6 ماه اول به پایان برسد و به گفته وزیر امور خارجه، غربی ها در هفته آخر مذاکرات فشار بسیاری را بر ایران تحمیل کردند اما با توجه به مسائل اختلافی و بحث های مقام معظم رهبری در خصوص تولید 190 هزار سو طبیعتا تمدید مذاکرات پیشنهاد شد.

نعمتي تصریح کرد: عمده موارد اختلافی ایران با 1+5 در بحث تعداد و ظرفیت غنی سازی است از این رو با توجه به توضیحات وزیر امور خارجه آمریکایی ها پذیرفته اند که خواسته های ایران را بپذیرند و البته این موضوع ادامه دارد.

نعمتی درباره اینکه آیا نمایندگان هم از وزیر امور خارجه سؤالاتی را مطرح کردند افزود: تنها ظریف گزارشی را از روند مذاکرات وین 6 به نمایندگان ارائه کرد و به نظر این گزارش قانع کننده بود، همچنین با توجه به اینکه پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد هر زمان که نیاز باشد مجلس ورود پیدا می کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای در حال حاضر نیازی به ورود مجلس در خصوص مسائل هسته ای نیست هر چند که جلسات بین دولت و مجلس در خصوص مسائل هسته ای همچنان ادامه دارد.

کد N405140

وبگردی