آفتاب
تشریح برنامه‌های ستاد نماز جمعه برای عیدفطر

شیرمردی: نماز عید فطر در مصلای امام‌خمینی(ره) اقامه می‌شود

شیرمردی: نماز عید فطر در مصلای امام‌خمینی(ره) اقامه می‌شود

رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: نماز عید فطر امسال همچون سال‌های گذشته با حضور مردم همیشه در صحنه به امامت مقام معظم رهبری در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین شیرمردی صبح امروز در نشست خبری مرتبط با برنامه‌های عید سعید فطر با بیان این‌که به احتمال زیاد سه‌شنبه عید است و امکان رویت هلال ماه در روز یک‌شنبه وجود ندارد، اظهار کرد: ما در ستاد برگزاری 13 هزار کمیته را تشکیل دادیم که هر کدام از این کمیته‌ها وظیفه‌ خاصی بر عهده دارند. کمیته ترافیک و حمل و نقل با 4 هزار دستگاه بی‌آر‌تی و اتوبوس از میادین بزرگ و اصلی شهر آماده خدمت رسانی به نمازگزاران هستند.

وی تاکید کرد: سازمان مترو هم هر سه دقیقه یک مترو به سمت مصلا دارد و برای برگشت هم به همین صورت است. کمیته‌ پشتیبانی و انتظامات هم مردم را راهنمایی و کمک می‌کنند و ده‌ها ایستگاه صلواتی و فرهنگی برای پذیرایی از مردم درنظر گرفته شده است.

رئیس ستاد نماز جمعه‌ تهران خاطرنشان کرد: به احتمال قوی سه شنبه روز فطر است ولی ما آمادگی این را داریم که اگر دوشنبه هم عید اعلام شد برنامه‌ها به همان صورت اجرا شود. ولی امکان رویت هلال ماه در عصر یکشنبه وجود ندارد و به احتمال زیاد همان سه شنبه عید است.

شیرمردی خاطرنشان کرد: از 4 و نیم صبح تمام درب‌های مصلا باز می‌شود و از ساعت 7 برنامه‌ها با قرائت قرآن، تواشیح و اجرای مداحان معروف آغاز می‌شود و راس ساعت 8 صبح نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری برگزار می‌شود. پس از دو رکعت نماز خطبه‌ها را داریم و در پایان مراسم هم همان سرویس‌دهی ها به مردم انجام می‌شود.

وی افزود: مسیر اصلی نماز، صحن اصلی شبستان، پشت بام، شمال مصلا تا اتوبان رسالت است ولی تا هر جایی که مردم حضور داشته باشند مسیرها گسترده می‌شود و بیش از 4 هزار خواهر و برادر نمازگزار در ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر جهت انفصال قبله و مرتب کردن صفوف و راهنمایی نماز گزاران حضور دارند.

رئیس ستاد نماز جمعه‌ تهران افزود: از تمامی راه‌های عبوری رسالت، قنبرزاده، بهشتی، پذیرای خواهران و برادران هستیم و محل نشستن خواهران و برادران با تابلوها مشخص شده است. سازمان هلال احمر، آتشنشانی، نیروی انتظامی و ده‌ها دستگاه و نهاد دیگر در این روز برای برپایی نماز عید فطر همکاری می‌کنند. از شهرداری تهران هم تشکر می‌کنیم که برای این مراسم همکاری زیادی را با ما داشتند. هزاران نفر از پرسنل نیروی انتظامی به جهت نظم و امنیت در این مراسم حضور دارند.

شیرمردی افزود: پارکینگ‌های بزرگی برای خودروهای شخصی داریم گرچه ما تاکید می‌کنیم که مردم از مترو استفاده کنند. پارکینگ‌های در نظر گرفته شده پارکینگ بیهقی، بنیاد مستضعفین و امام خمینی (ره) است و همین طور یک پارکینگ با ظرفیت 6 تا 7 هزار خودرو در جنوب مصلی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ان‌شاء الله امسال نمازی که مد نظرمان است را برگزار می‌کنیم. در سال گذشته خیلی از مکان‌ها موقتی بود ولی امسال از آن مکانها نهایت بهره را می‌بریم و از نماز گزاران و مردم می‌خواهیم که از همان ساعت‌های اول حضور داشته باشند تا یک خلق حماسه‌ سیاسی و دینی و عبادی را داشته باشیم. آمادگی پذیرایی تمام افراد از تمام سنین و قشرها را داریم و امیدواریم ان‌شاء الله این نماز فریاد توحید ما را در سراسر دنیا پخش کند.

رئیس ستاد نماز جمعه‌ تهران گفت: گروه‌هایی همچون داعشی‌ها و تکفیری‌ها می‌خواهند یک نظریه‌ دیگری از اسلام ارایه دهند و با پول خائنین منطقه و کشورهای خلیج فارس این کار را می‌کنند و ما با نماز عید فطر می‌توانیم چهره‌ مهربان اسلام که بهترین منطق را دارد و عالی‌ترین و کامل‌ترین دین است را نشان دهیم.

شیرمردی یادآور شد: این نماز چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم اگر در جهان پخش شود تاثیر خود را می‌گذارد و ما جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنیم، جنایت‌های آنها به دور از انسانیت است و عجیب‌تر آن است که سازمان‌های بین‌المللی یا سکوت می‌کنند و یا از حرکت‌های آنها حمایت می‌کنند. ما می‌خواهیم به امت‌های اسلامی بگوییم خود را پیدا کنید.

وی در پایان گفت: نماز عید فطر امسال می‌تواند همچون نماز‌های اولیه اسلام باشد. نمازی که امام رضا (ع) در عید فطرمی‌خواست برگزار کند و مامون به او اجازه نداد؛ چرا که می‌دانست اگر امام رضا (ع) این نماز را برگزار کند پایه‌های حکومت عباسی در جامعه سست می‌شود.

نماز عید سعید فطر ما هم می‌تواند پایه‌های طاغوت‌های منطقه وجهان را به لرزه درآورد و امت اسلامی به مستکبران یک " نه " بزرگ خواهد گفت.

به گزارش ایسنا، نماز جمعه بعد از روز قدس تا 15 شهریور در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N404921

وبگردی