آفتاب

تظاهرات افغان ها در اعتراض به کشتار غیرنظامیان

تظاهرات افغان ها در اعتراض به کشتار غیرنظامیان

معترضان در کابل خواهان توقف کشتار غیرنظامیان در افغانستان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان گزارش دادند که جمعی از دانشجویان، اعضای مجلس نمایندگان و فعالان مدنی در یک تظاهرات مدنی خواستار توقف کشتار غیرنظامیان شدند.

تظاهرکنندگان روز گذشته مقابل شورای ملی افغانستان تجمع کردند و حمله انتحاری به ولایت پکتیکا و کشته شدن بیش از ۹۰ نفر و زخمی شدن ۱۳۰ فرد دیگر را محکوم کردند.

معترضان شعارهای "قاتلان! کشتار انسان بس است"، "افغان ها را نکشید"، "بر زمین اعمال شیاطین را انجام ندهید" و "مسلمان کشی را بس کنید" سر دادند.

عارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان که در این جمع حضور داشت، گفت: بر اساس تعاریف اسلام، اگر کسی فرد بی‌ گناهی را می کشد، بدین معناست که همه انسان ها را کشته است.

رحمانی افزود کشتار افراد بی‌ گناه از نظر مردم افغانستان، اسلام و حتی حقوق بشر محکوم است و جایگاهی میان مردم ندارد.

وی از مردم و کسانی که توانایی کمک کردن را دارند خواست تا برای بازگشت دوباره مردم پکتیکا به زندگی کمک کنند.

سید رشاد هاشمی همچنین یکی دیگر از تظاهر کنندگان ضمن تقبیح این عمل تروریستی گفت: از تمام جناح های درگیر می خواهیم تا دست از کشتار غیرنظامیان بردارند.

هاشمی افزود: این کار جنایت کاران را خلاف تمام ارزش های اسلامی و انسانیت می‌ دانیم و این عمل تروریست ها نمی تواند هیچ دردی را درمان کند.

تظاهر کنندگان با صدور قطعنامه از مجلس نمایندگان خواستند تا با فشار بر قوه مجریه عاملان حادثه پکتیکا را بسزای اعمال خود برساند. معترضان در این قطعنامه همچنین از تمام جناح های درگیر خواستند تا کشتار غیرنظامیان را متوقف کنند.

در این قطعنامه از شورای ملی، دولت و جامعه جهانی خواسته شده تا در راستای تحقق یافتن صلح عادلانه و پایدار، با حفظ دستاوردهای ۱۳ سال اخیر، تلاش پیگیر انجام شود.

کد N404846

وبگردی