آفتاب

رییس اتحادیه مسلمانان هند:نسل کشی غزه با حمایت آمریکا است

رییس اتحادیه مسلمانان هند:نسل کشی غزه با حمایت آمریکا است

دهلی نو - ایرنا - رییس اتحادیه مسلمانان هند ضمن محکوم کردن سکوت مجامع بین المللی در قبال نسل کشی در غزه گفت: جنایتی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینان انجام می دهد تحت پوشش و حمایت مستقیم آمریکا است .

پروفسور ˈبصیراحمد خانˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دهلی نو افزود: تصاویر دلخراشی که ازمناطق مسکونی غزه و چهره های به خاک و خون کشیده شده مردم آن منتشر می شود، جرم آشکار علیه بشریت است.

وی با اشاره به بیانیه بی خاصیت مقام های کاخ سفید گفت: این موضعگیری ها نشان می دهد که سبک حقوق بشر خود ساخته آمریکا گزندی به رژیم صهیونیستی نمی رساند و حامی آن نیز هست.

پرفسور بصیر احمدخان ضمن ابراز همدردی با مردم فلسطین، سازمان ملل متحد را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: هرآنچه دنیا در غزه شاهد آن است نتیجه وضعیت این سازمان است که به ابزاری ناتوان برای مواجهه با مسایل جهان اسلام تبدیل شده است.

وی افزود: سازمان ملل نقش فعالی در توقف نسل کشی مردم فلسطین ایفا نکرده است. این موضوع موجب شده تروریسم دولتی اسراییل و افراطی گری همه منطقه را تحت تاثیر قرار دهد و بزودی به بحرانی جهانی تبدیل خواهد شد.

معاون سابق دانشگاه ایندیراگاندی ضمن تاکید بر اینکه محکوم کردن محض منجر به توقف جنایات رژیم اشغالگر قدس نمی شود، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب باید نقش موثری درحل این مساله ایفا کنند.

رییس اتحادیه مسلمانان هند با اشاره به نقش موثر ایران در منطقه به خصوص در حمایت از مردم فلسطین، اظهارداشت: همه کشورهای منطقه به خصوص در حوزه خلیج فارس باید بر سازمان ملل متحد فشار بیاروند تا دراین خصوص اقدامی عملی از جمله صدور قطعنامه انجام دهد.

این کارشناس هندی در ادامه به سیاست محتاطانه دهلی نو در قبال کشتار مردم غزه اشاره کرد و گفت: دولت هند باید برای توقف کشتار مردم بیگناه فلسطین وارد عمل شود. هند همیشه در کنار مردم فلسطین بوده و بطور سنتی از زمان ماهاتما گاندی و جواهرلعل نهرو از حقوق این مردم دفاع کرده است.

آساق ** 2165 ** 2160 ** 275 **
کد N404756

وبگردی