آفتاب

کوثری: از جایگاه ریاست کشورهای غیرمتعهد برای کمک به مردم غزه استفاده شود

کوثری: از جایگاه ریاست کشورهای غیرمتعهد برای کمک به مردم غزه استفاده شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل کوثری در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رژیم تروریستی و جعلی اسرائیل این روزها با بمب‌های چند صد کیلویی و گلوله‌های بی‌شمار توپخانه که با حمایت و پشتیبانی رییس‌جمهور آمریکا این مدعی دروغین آزادی و حقوق بشر و سکوت معنی‌دار سازمان‌های حقوق بشر که در اصل با چراغ سبز خود اینها تمام عقده‌ها و شکست‌های پی در پی‌شان را روی مردم مظلوم غزه خالی می‌کنند.

وی افزود: این یعنی ناتوان بودن ارتش آمریکا و صهیونیسم که چون در سال‌های گذشته به هر دلیلی تلاش کردند در منطقه پیروزی به دست بیاورند با سرشکستگی آن کشور را ترک کردند و با این حرکت جنایتکارانه خودشان می‌خواهند شکست‌های گذشته‌گان را جبران کنند و روحیه از دست رفته نیروهایشان را برگردانند که به لطف خداوند بزرگ و آگاهی و مقاومت ملت با شکست دیگری روبرو خواهند شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا فقط باید در حد محکوم کردن نظاره‌گر باشیم، گفت: آیا حرکت‌های فراتر از این حرکت‌های نمادین نباید انجام شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس با تشریح پیشنهاداتش برای حل بحران غزه، گفت: مردم کشورهای همجوار و همسایه فلسطین به معنای واقعی به مردم مظلوم غزه به هر نحو که می‌توانند کمک کنند تا فشار بر این عزیزان کمتر شود.

وی افزود: مسئولان کشورهای اسلامی چرا سکوت کرده‌اند؟ آیا در درگاه خداوند می‌توانند چنین صحنه‌های جنایتکارانه‌ای را پاسخ دهند؟ با توجه به اینکه اختیارات و امکانات دارند ولی سکوت کرده‌اند، ولی بدانند که انتقام اینها گرفته خواهد شد.

کوثری ادامه داد: مسئولان دیپلماسی کشور باید از جایگاه ریاست کشورهای غیرمتعهد و به اتفاق کشورهای اسلامی فشار همه‌جانبه به سازمان ملل به ویژه شورای امنیت سازمان ملل وارد کرده تا بعد از دو هفته که هنوز هیچ اقدام اساسی که انجام نداده‌اند حداقل از این جنایت وحشیانه جلوگیری کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان کشورهای همسایه این رژیم جعلی بدانند که تا زمانی که پیمان نظامی با یکدیگر نبندند و ید واحده نشوند همیشه این جنایت ادامه می‌یابد. باید مانند جمهوری اسلامی ایران سفارتخانه رژیم اشغالگر قدس در کشورهایشان را با فلسطین عوض کنند.

وی افزود: در نهایت همه کشورها یکپارچه به سوی تغییر ساختار سازمان ملل حرکت کنند تا از حداقل خاصیت این سازمان برخوردار شوند.

کوثری ادامه داد: متاسفانه در منطقه دیده می‌شود که با سیاست‌های استکبار جهانی خصوصا آمریکا و صهیونیسم جهانی و دلارهای کشورهای عربستان و قطر و بی‌تدبیری و نادانی برخی کشورهای دیگر، عامل بی‌جیره و مواجب آنان شدند و با تشکیل گروه‌های تروریستی بر علیه ملت‌هایی که می‌خواهند مستقل و روی پای خود بایستند توطئه‌هایی را طراحی و عملیاتی می‌کنند تا بتوانند به خواسته‌ها و اهداف‌شان که حفظ رژیم اشغالگر قدس و چپاول چاه‌های نفت در این کشورهاست اقدام کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل داخلی کشور، گفت: روز قدس که تدبیر بسیار عالی و بجای امام (ره) در پیش است همه مردم عزیز کشورمان به صورت گسترده‌تر و با نشاط بیشتر از سال‌های قبل در راهپیمایی حضور یابند تا گوشه‌ای از حمایت خودمان را از مردم عزیز فلسطین به ویژه مردم غزه نشان دهیم تا باعث دلگرمی و مقاومت بیشتر آنان شویم.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص وزارت علوم، گفت: جای سوال دارد که همچنان در برخی از دانشگاه‌ها به بهانه افطاری دادن از افراد مساله‌دار و اهل فتنه دعوت می‌شود و آنان در صحبت‌های خود نظام را نشانه گرفته‌اند و می‌گیرند و همچنین برخی نشریات اخیر همچنان بر طبل حمایت از جریانات ضدانقلاب و معاند می‌کوبند و حمایت می‌کنند و تاسف بیشتر اینکه سایت کلمه متعلق به جریان فتنه به نفع وزارت علوم مطلب نوشته و به نوعی استیضاح وزیر مربوطه را خط قرمز قرار داده است.

کوثری افزود: می‌خواهم بگویم که سوابق شما هم مانند رفقایتان که چنین تهدیداتی می‌کردند تا جایگاه بالاتری در بین مستکبران پیدا کنند و در حال حاضر سر در آخور آمریکا و انگلیس کرده‌اند و با خفت و خواری به آنها پناهنده شده‌اند و شما بدانید که هیچ کاری نمی‌توانید از پیش ببرید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد، گفت: استکبار جهانی و کشورهای مرتجع منطقه تحلیل کردند که مردم از ادامه مقاومت و جنگ در ایران خسته شده‌اند و به همین دلیل ذوق زده شده بودند و ارتش بعث عراق و منافقان را تقویت، مجهز و روانه کشورمان کردند که بلافاصله منافقان عوامل خودشان از کشورهای مختلف را فراخوان کردند تا با تعداد زیادتری به تهران برسند و به آنها می‌گفتند که اگر دیر برسید و به موقع همراه نباشید مسئولیتی به شما داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: زهی خیال باطل که اینها می‌خواستند بعد از اشغال شهر سر پل ذهاب توسط ارتش بعث عراق هشت ساعته خود را به تهران برسانند که خداوند مکر آنان را توسط رزمندگان اسلام به خودشان برگرداند به همین دلیل درود می‌فرستم به روح پرفتوح شهدای این عملیات پیروزمندانه.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خطاب به مسئولان وزارت نیرو هشدار داد: با کمبود آب در تهران و شهرهای اطراف به ویژه شهرهای جنوب تهران مثل شهرری، اسلامشهر و به ویژه بخش حسن‌آباد فشافویه که روبرو هستیم پیشنهاد می‌گردد از همین امروز جهت رفع این مشکل اقدام اساسی با انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان شود البته این کار نیاز به کار کارشناسی لازم دارد.

وی ادامه داد: این طرح به عنوان طرح فرادولتی در نظر گرفته شود و در کوتاه‌ترین زمان آغاز کنیم و نگویید که نمی‌شود. به لطف خدا توانمندی انجام چنین پروژه‌هایی در داخل کشور وجود دارد البته نباید به محدودیت‌های دولت در این زمینه فکر کرد. این طرح زمانش فراتر از چند سال است بنابراین باید بلندمدت فکر شود تا هنوز فرصت باقی است و به بن‌بست نخورده‌ایم شروع کنیم تا ان‌شاءالله این معضل اساسی حل شود.

انتهای پیام

کد N404702

وبگردی