آفتاب

برگزاری هشتمین همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور

برگزاری هشتمین همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور

هشتمین همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور از تاریخ یازدهم تا هفدهم مردادماه از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در تهران و مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالحسین روح‌الامینی دبیر همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در این نشست با بیان این‌که این همایش از یازدهم مرداد به مدت سه روز در مجتمع آدینه تهران برگزار خواهد شد، گفت: برای مراسم افتتاحیه از برخی از شخصیت‌های طراز اول دعوت شده و در طول این همایش نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت و درمان حضور خواهند داشت.

دبیر همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور با اشاره به برگزاری پنل‌ها و میزگردهای تخصصی در طول سه روز برگزاری همایش در تهران، گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، میزگردهایی در این خصوص برگزار خواهد شد که یکی از این میزگردها در مورد ایده‌های بدیع پیرامون فرهنگ و اقتصاد است.

وی به برگزاری نشست‌های منطقه‌ای در طول این همایش اشاره کرد و گفت: در روز دوم این همایش نیز با موضوع اقتصاد مقاومتی برخی از شخصیت‌های و صاحب‌نظران اقتصادی از جمله مسعود نیلی و محمد خوش‌چهره سخنرانی می‌کنند.

روح‌الامینی به برگزاری پنلی با عنوان جریان‌شناسی گروه‌های انحرافی در جهان اسلام در طول برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و گفت: با حضور برخی از شخصیت‌ها و صاحب‌نظران از جمله علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور در امور فرهنگی پنلی در راستای تحلیل وضعیت فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

دبیر همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در ادامه سخنان خود با بیان این‌که تاکنون 418 دانشجو با توجه به شرایطی که داشتند برای حضور در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: حدود 134 نفر برای حضور در این همایش انتخاب نهایی شده‌اند و 77 نفر نیز ذخیره هستند.

وی همچنین با بیان این‌که از سوی 9 کشور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در این همایش حضور پیدا می‌کنند، گفت: عمده دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش در مقطع دکتری و بالاتر از آن مشغول به تحصیل هستند. البته برخی از اعضای فعال انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی خارج از کشور نیز در این همایش حضور پیدا خواهند کرد.

روح‌الامینی ادامه داد: عمده افراد ثبت‌نام کننده در این همایش دارای مقالات تخصصی در نشریات تخصصی و تاییدیه حضور در کنفرانس‌های علمی مهم هستند و 64 نفر از آنها کسانی هستند که یک ترم در دانگشاه محل تحصیل‌شان شاگرد اول شده‌اند.

دبیر همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور با اشاره به وضعیت کیفی دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش از نظر علمی در پاسخ به این سوال که آیا با دانشجویان شرکت‌کننده در هفت دوره قبل ارتباطی همچنان وجود دارد یا نه؟ گفت: برگزاری این همایش به صورت سالانه باعث ایجاد یک پل ارتباطی دو طرفه بین مسئولان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور است و این زمینه فراهم می‌شود که دانشجویان ایرانی خارج از کشور مسائل و مشکلاتی که دارند را مطرح کنند و از سوی دیگر در جریان مسائل کشور قرار بگیرند و یک ارتباط دوسویه و بدون واسطه شکل بگیرد.

وی همچنین با بیان این‌که مسائلی که در این همایش مطرح می‌شود به صورت مکتوب و در قالب نشریات داخلی تهیه و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود و آنها نیز این نشریات را به کشورهای محل تحصیل خود می‌برند،‌ گفت: یک پل ارتباطی دیگر بین دانشجویان ایرانی خارج از کشور و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور سایت نهاد به آدرس www.nahadiran.ir است که در حال حاضر این سایت به صورت آزمایشی مشغول به کار است و در آینده نزدیک به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

روح‌الامینی با بیان این‌که دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش پانزدهم مرداد ماه تهران را به مقصد مشهد ترک خواهند کرد،‌ گفت: شعار همایش امسال معنویت، نشاط و امید است.

به گزارش ایسنا، همچنین در این نشست مطبوعاتی سیدابومحمد مرتضوی رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور که ریاست این همایش را نیز بر عهده دارد، با اشاره به این‌که نهاد تلاش دارد ارتباط خود را با دانشجویان ایرانی خارج از کشور و دانشجویانی که در دوره‌های قبل در این همایش شرکت کرده‌اند حفظ کند، گفت: فعالیت‌های دبیرخانه نهاد فقط مختص به برگزاری این همایش سالانه نیست و ما در دبیرخانه نهاد همایش‌های مختلفی را برای این دانشجویان برگزار می‌کنیم.

رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور همچنین به اعزام مبلغ از سوی این دبیرخانه برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت:‌ ما تلاش داریم که ارتباط خود را با این دانشجویان حفظ کنیم به نحوی که آنها احساس کنند مورد توجه کشور و نظام هستند.

مرتضوی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از دانشجویانی که در هفت دوره قبل شرکت کرده‌اند در این دوره نیز شرکت خواهند کرد؟ گفت: تلاش شده کسانی که در سال‌های قبل در این همایش شرکت کرده‌اند امسال در این همایش حضور نداشته باشند و ما شاهد حضور چهره‌های جدیدی در همایش باشیم، مگر اینکه نمایندگان مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور مصلحت ببینند که چند نفر از این دانشجویان که در عرصه‌های فرهنگی و علمی فعالیت جدی دارند بار دیگر در همایش شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، از جمله کسانی که در هشتمین همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در مشهد در سه روز پایانی این همایش در مشهد سخنرانی خواهند کرد می‌توان به حجت‌الاسلام و المسلمین قمی، حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی و همچنین محمد گلزاری و ارائه گزارش از سوی عبدالحسین روح‌الامینی دبیر این همایش اشاره کرد.عبدالحسین روح‌الامینی دبیر همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور به همراه سیدابومحمد مرتضوی رییس این همایش و رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی به تشریح جزئیات این همایش سالانه پرداختند.

انتهای پیام

کد N404699

وبگردی