آفتاب
یک کارشناس مسایل سیاسی :

بزرگداشت روز قدس موجب همگرایی و وحدت مسلمانان جهان می شود

بزرگداشت روز قدس موجب همگرایی و وحدت مسلمانان جهان می شود

تهران - ایرنا- یک کارشناس مسایل سیاسی با تاکید بر نقش روز جهانی قدس گفت: بزرگداشت روز جهانی قدس موجب همگرایی و وحدت نظر بین مسلمانان جهان خواهد شد.

غلامرضا کریمی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگارسیاسی ایرنا اظهار داشت: از برکت همگرایی مسلمانان جهان در روز قدس ممکن است تحرکی در سران کشورهای اسلامی بوجود آید و مواضع آنان به مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی نزدیک شود.

وی همچنین آزادسازی فلسطین را مساله اساسی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و بر آزادسازی بیت المقدس به عنون نماد مسلمانان جهان تاکید کرد.

این استاد مسایل سیاسی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب ومردم تاکید دارند مسلمانان جهان باید در جهت کاهش رنج وآلامی که مردم فلسطین می کشند گام بردارند و بزرگداشت روز قدس می تواند گامی در این راستا باشد.

کریمی با محکوم کردن تجاوزات و کشتاروحشیانه و بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه غزه گفت: متاسفانه مجامع بین المللی نه تنها در این عرصه حرکتی از خود نشان نداده اند بلکه رژیم صهیونیستی را حمایت و همراهی می کنند.

کریمی با اشاره به نامگذاری روز قدس گفت: انتخاب آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) حکایت از دوراندیشی و تیزبینی ایشان داشت و شاهدیم که همچنان با گذشت سه دهه از نام گذاری این روز هنوز مساله فلسطین ومحکومیت رژیم صهیونیستی موضوعیت دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسلمانان جهان در جمعه آخر رمضان می توانند در حمایت از مردم فلسطین به خیابان بیایند ومراتب اعتراض خود را به وضعیت موجود در فلسطین وبی تفاوتی نظام بین المللی نسبت به فلسطین اعلام کنند.

کریمی با اشاره به شرایط ناامن جهان اسلام بویژه سوریه وعراق و ایجاد تفرقه میان مسلمانان جهان گفت: این شرایط حکایت از دست های پنهان رژیم صهیونیستی دارد.

سیام/ 9136 ** 1418
کد N404674

وبگردی