آفتاب
در پی حملات صهیونیست‌ها به غزه؛

ترکیه: عادی‌سازی روابط با اسرائیل ممکن نیست

ترکیه: عادی‌سازی روابط با اسرائیل ممکن نیست

معاون وزیر امور خارجه ترکیه به همتای اسرائیلی خود گفت که به خاطر حملات رژیم صهیونیستی به غزه امکان عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان دو طرف وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، فریدون سینیرلی‌ اوغلو، معاون وزیر امور خارجه ترکیه قرار است به واشنگتن برود و دیداری کوتاه با مقام‌های آمریکایی درباره موضع آنکارا در قبال مساله روابط متوقف شده دیپلماتیک میان ترکیه و رژیم صهیونیستی داشته باشد.

این دومین سفر سینیرلی اوغلو به واشنگتن از ژوئن 2014 و درست پس از آغاز حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه غزه به شمار می‌رود.

در نخستین ساعات امروز (سه‌شنبه) که شانزدهمین روز از تجاوز بی‌رحمانه ارتش صهیونیستی علیه غزه را پشت سر می‌گذاریم، شش فلسطینی در جریان حملات و بمباران‌های ارتش به شهادت رسیده و 70 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی النشرة، نوار غزه از بامداد روز هشتم ژوئیه در معرض عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی قرار دارد که در نتیجه آن تاکنون 583 تن شهید و 3640 تن مجروح شد‌ه‌اند. علاوه بر این، خسار‌ت‌های زیادی نیز به منازل فلسطینیان وارد آمده و بیش از 15 خانواده فلسطینی قربانی کشتارهای دسته‌جمعی ارتش این رژیم شده‌اند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد: معاون این وزارتخانه در یک سفر کاری به آمریکا می‌رود تا درباره مسائل جهانی و منطقه‌ای و مسائل دوجانبه با مقام‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. وی همچنین قرار است با مقام‌ها در وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا دیدار کند.

روند عادی‌سازی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی با هدف پایان دادن به چهار سال بن‌بست میان دو طرف بر سر حمله به کشتی کمک‌رسان مرمره آبی در ماه مه 2010 صورت گرفته اما آنکارا اعلام کرده که روند به دلیل حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه امکان‌پذیر نیست.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در امضای توافقنامه برای انتصاب سفیر در ترکیه اکره به خرج داده است چرا که خواهان انجام یک خطر سیاسی داخلی نیست. در ژوئن 2014 نیز آنکارا سفیری را که قرار بود در تل‌آویو مشغول فعالیت شود، در پایتخت کشور دیگری منصوب کرد.

انتهای پیام

کد N404599

وبگردی