آفتاب

بازداشت ده‌ها افسر پلیس ترکیه

بازداشت ده‌ها افسر پلیس ترکیه

مقام‌های ترکیه در یک عملیات گسترده ده‌ها تن از افسران پلیس فعال در عملیات مبارزه با فساد را بازداشت کردند.

مقام‌های ترکیه در یک عملیات گسترده ده‌ها تن از افسران پلیس فعال در عملیات مبارزه با فساد را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، واحد مقابله با تروریسم پلیس استانبول در این عملیات‌ ده‌ها تن از افسران پلیس ترکیه را که در عملیات اخیر مقابله با فساد حضور داشته و طی آن چند تن از وزرای کابینه و ده‌ها تاجر حامی دولت آنکارا دستگیر شدند، بازداشت کرد.

در میان افسران بازداشتی عمر کوشه، فرمانده سابق واحد مقابله با تروریسم پلیس استانبول دیده می‌شود. وی پس از عملیات مقابله با فساد 17 دسامبر 2013 از کار برکنار شد. وی که برای چکاب سالانه به بیمارستان هاسکی رفته بود، بازداشت شد.

یاسین توپچی، معاون سابق رئیس واحد مبارزه با جرایم مالی استانبول نیز در میان این افسران بازداشتی است. وی زمانی که دادستان‌ها حکم دادند تا دومین موج عملیات مقابله با فساد برای 50 مظنون انجام شود، در حال انجام وظیفه بود. یکی از این مظنونان بلال اردوغان پسر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه بود. توپچی در منزلش واقع در هالکالی بازداشت شد.

روزنامه زمان - چاپ ترکیه - درباره احتمال ادامه عملیات علیه افسران پلیس طی امروز (سه شنبه) خبر داده است.

فواد آونی، یکی از مقام‌های ارشد ترکیه که به صورت مخفیانه گزارش‌هایی را از داخل دولت از اوایل سال جاری میلادی مخابره می‌کند، در صفحه توییتر خود نوشت: حداقل 29 تن از اعضای پلیس در این عملیات بازداشت شده‌اند.

وی اوایل امروز گفت: واحد مقابله با تروریسم پلیس استانبول در بیش از 40 نقطه از شهر مظنونان را هنگام خوردن سحری دستگیر کردند.

انتهای پیام

کد N404596

وبگردی