آفتاب

چین ازقطعنامه سازمان ملل درمورد هواپیما ساقط شده مالزی استقبال کرد

چین ازقطعنامه سازمان ملل درمورد هواپیما ساقط شده مالزی استقبال کرد

تهران - ایرنا - وزارت خارجه چین با استقبال از قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد هواپیمای ساقط شده خطوط هوایی مالزی خواستار برقراری آتش بس در اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از شانگهای ، ˈوانگ یئیˈ وزیر خارجه چین که به همراه ˈشی جین پینگˈ رییس جمهوری این کشور درحال دیدار از ونزوئلا است، با انتشار بیانیه یی که روز گذشته در پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه منتشر شد همچنین درخواست کرده است به سازمان هوانوردی بین المللی اجازه تحقیق جامع درمورد ساقط شدن هواپیمای بوئینگ پرواز ˈام اچ 17ˈ خطوط هوایی مالزی بر فراز شرق اوکراین و نیز دسترسی کامل به محل سقوط هواپیما داده شود.

در بیانیه آمده است: ما خواستار برقراری آتش بس بین گروه های درگیر در اوکراین در اولین فرصت ممکن و نیز تلاش برای یافتن یک راه حل جامع و پایدار سیاسی هستیم.

براساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته خود به اتفاق آراء قطعنامه مربوط به سانحه هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین را تصویب کرد که خواستار انجام تحقیقات بین المللی بی طرفانه با هدف روشن شدن علت این حادثه شده است.

اعضای شورای امنیت همچنین نسبت به اخبار مربوط به عدم امکان دسترسی و سازماندهی گروه تجسس برای یافتن باقی مانده اجساد قربانیان این فاجعه در محل سقوط هواپیما ابراز نگرانی کردند.

هواپیمای خطوط هوایی مالزی روز پنجشنبه گذشته با 298 سرنشین بر فراز ˈدونتسکˈ واقع در شرق اوکراین سرنگون شد.

برخی احتمال می دهند این هواپیما توسط موشک مورد هدف قرار گرفته باشد.

آساق 1450**1392
کد N404552

وبگردی