آفتاب

حزب جماعت اسلامی پاکستان خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس شد

حزب جماعت اسلامی پاکستان خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس شد

اسلام آباد – ایرنا – در شرایطی که حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم و بی دفاع غزه همچنان ادامه دارد، حزب «جماعت اسلامی» پاکستان خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس برای اعلام همبستگی ملی با غزه و محکوم کردن جنایات صهیونیست ها شد.

«سراج الحق» رییس بزرگترین حزب اسلامی پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این حزب در نامه هایی به کشورهای اسلامی و سازمانهای بین المللی اسلامی، از آنان خواسته است تا مسوولیت خود را در قبال مصائب غزه و مردم فلسطین به بهترین شکل انجام دهند و زمینه را برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس فراهم کنند.

رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان در این بیانیه همچنین خواستار هم صدایی و اتخاذ راهبرد مشترک در جهان اسلام برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد.

مردم شهرهای مختلف پاکستان طی روزهای گذشته با پرپایی تظاهرات و سردادن شعارهای ضدصهیونیستی، ضمن ابراز خشم و انزجاز از جنایات صهیونیست ها، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مقامات عالی پاکستان از جمله محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور نیز ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی غیرقابل قبول و نقض آشکار حقوق بشر دانستند.

وزارت بهداشت فلسطین در شانزدهمین روز از تجاوز بی وقفه صهیونیست ها به نواز غزه اعلام کرد که از آغاز این حملات تا کنون نزدیک به 600 نفر از ساکنان غزه شهید و بیش از سه هزار و 500 نفر نیز مجروح شده اند.

در سال 1358 هجری شمسی، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه رمضان را «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند. مسلمانان سراسر جهان همه ساله در این روز با برپایی راهپیمایی و تجمع های ضدصهیونیستی، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خشم خود را از صهیونیست های غاصب و جنایتکار ابراز می کنند.

آساق**1723**1577
کد N404550

وبگردی