آفتاب

آغاز رقابت المپیادی های شیمی ایران در آوردگاه ویتنام

آغاز رقابت المپیادی های شیمی ایران در آوردگاه ویتنام

کوالالامپور- ایرنا - چهل و ششمین دوره رقابت های بین المللی المپیاد شیمی با حضور تیم ملی المپیاد شیمی ایران در هانوی پایتخت ویتنام گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در این دوره از رقابت های المپیاد بین المللی شیمی که تا هفتم مرداد ادامه دارد 291 دانش آموز دبیرستانی از 77 کشور و منطقه جهان شرکت دارند و المپیادی های ایران در این آوردگاه با دانش آموزان برتر جهان رقابت می دهند.

ˈفام وو لوانˈ وزیر آموزش و پرورش ویتنام در آیین آغاز این المپیاد، گفت که این رقابت ها بهترین شرایط را برای نشان دادن استعدادها بوجود می آورد.

شرکت کنندگان در چهل و ششمین دوره رقابت های بین المللی المپیاد شیمی در ویتنام روز چهارشنبه در یک آزمون عملی پنج ساعته شرکت می کنند.

ˈهیربد حیدریˈ، ˈایمان فروغمند ˈ، ˈمحمدمبین حسینیˈ و ˈمحمدپارسا جباریˈ اعضای تیم ملی دانش آموزی المپیاد علمی شیمی از ایران را تشکیل می دهند.

چهل و پنجمین دوره رقابت های بین المللی المپیاد شیمی سال گذشته میلادی در روسیه برگزار شد و تیم ایران با کسب چهار مدال نقره به مقام هفتم جهان رسید.

در دوره قبلی این المپیاد در روسیه ˈمهدی یار امانی تهرانیˈ، ˈآریا امین الرعایاˈ، ˈهیربد حیدریˈ و ˈاشکان خاورانˈ موفق به کسب مدال نقره جهانی شدند.

در این رقابت ها در مسکو 291 دانش آموز از 77 کشور حضور داشتند و تیم های چین، کره جنوبی و تایوان به ترتیب اول تا سوم شدند.

آساق**1611
کد N404506

وبگردی