آفتاب
همزمان با دومین روز کنفرانس بین‌المللی ایدز 2014 اعلام شد

مژده دانشمندان درباره درمان‌های جدید ایدز و هپاتیت C

مژده دانشمندان درباره درمان‌های جدید ایدز و هپاتیت C

دومین روز کنفرانس بین‌المللی ایدز 2014 با برگزاری نشست‌های عمومی روزانه، ایراد سخنرانی و گرامیداشت یاد جمعی از محققان فقید حوزه مقابله و درمان ایدز پیگیری شد.

دومین روز کنفرانس بین‌المللی ایدز 2014 با برگزاری نشست‌های عمومی روزانه، ایراد سخنرانی و گرامیداشت یاد جمعی از محققان فقید حوزه مقابله و درمان ایدز پیگیری شد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نمایندگان سازمان‌هایی که همکاران خود را در سانحه خطوط هوایی مالزی از دست داده‌اند – سازمان بهداشت جهانی، صندوق جهانی ایدز، Stop AIDS Now، شرکت بهداشت زنان و موسسه بهداشت جهانی و توسعه آمستردام – با پیوستن به 11 مدیر قبلی، فعلی و آینده جامعه بین‌المللی ایدز (IAS)‌، یاد و خاطره همکاران فقید خود را گرامی داشتند.

پروفسور «فرانسوا باره- سینوسی» رئیس کنفرانس بین‌المللی ایدز 2014 و رئیس انجمن بین‌المللی ایدز تأکید کرد: اینجا هستیم تا نتیجه دستاورد همکارانی که دیگر در بین ما نیستند را پیگیری کنیم؛ یاد و خاطره این عزیزان را برای همیشه در قلبمان زنده نگه می‌داریم.

به گفته «باره- سینوسی»، برنامه فوق العاده‌ای برای مقابله با گسترش ایدز آغاز شده است؛ بر اساس گزارش برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS) که چند روز قبل منتشر شد، بیش از 14 میلیون نفر با عفونت اچ‌آی‌وی در کشورهای با سطح درآمد کم و متوسط تحت درمان قرار گرفته‌اند و زندگی هزاران نفر نجات پیدا کرده است، اما این تلاش‌ها باید ادامه پیدا کند.

پروفسور «شارون لوین» یکی از دیگر روسای کنفرانس ایدز 2014 نیز خاطر نشان کرد: طی هفته جاری خبرهای خوبی از پیشرفت‌های بدست آمده درخصوص درمان‌های جدید هپاتیت C و سل خواهیم شنید که عفونت‌های قابل توجه در بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی محسوب می‌شود؛ امیدوارم آنچه در کنفرانس ملبورن مشاهده کرده و خواهید شنید، بسرعت به اقدامات درمانی تبدیل شوند تا بتوانیم شاهد پایان کابوس اچ‌آی‌وی در جهان باشیم.

در کنفرانس مطبوعاتی که صبح روز گذشته - دوشنبه - برگزار شد، پروفسور «لوین» از تمرکز تلاش‌ها برای درمان اچ‌آی‌وی و توسعه درمان‌های جدید که منجر به بهبودی کامل بیماران شود، خبر داد.

نتایج جدیدترین مطالعه و یافته‌ها نشان می‌دهد، امکان بیدار کردن مخزن ویروس و تولید مقادیر کافی از ویروس برای ترک سلول وجود دارد که در این حالت ویروس برای سیستم ایمنی بدن قابل مشاهده خواهد شد.

در طی نشست‌های عمومی روز دوشنبه 21 ژوئیه (30 تیر) نیز «سلیم عبدالکریم» از آفریقای جنوبی، «لیدیا مونگررا» از اوگاندا و «جینتانت آنانورانیچ» از تایلند با محوریت «ایدز؛ اکنون کجا هستیم؟» سخنرانی کردند.

عصر دیروز نیز سمپوزیوم‌های مختلفی تحت عنوان زمان تاخیر و مخازن ویروسی، عفونت همزمان سل در بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی، آینده علم در پاسخ جهانی به اچ‌آی‌وی، حرکت جهانی برای پایان اپیدمی ایدز تا 2030 برگزار شد.

انتهای پیام

کد N404461

وبگردی