آفتاب

«شیخ اعتدال» ، ایران را دوباره می سازد

«شیخ اعتدال» ، ایران را دوباره می سازد

مهمترین مسئله در دولت حسن روحانی، حمایت آیت الله علی خامنه ای مقام معظم رهبری از سیاست های رئیس جمهور و مذاکرات هسته ای است.

ژاپن تایمز در مقاله ای تحت عنوان «روحانی ایران را از نو ساخت» نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران سال نخست خود را نه تنها با لبخند، بلکه با اصلاحات بسیاری به پایان برده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، ایران و آمریکا اکنون مایل به همکاری در عراق هستند. تهدید جدی گروه تروریستی داعش برای ایران و آمریکا مشخصا دو کشور را به یکدیگر نزدیک تر کرده است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در روزهای نخست سالگرد پیروزی حسن روحانی، شک و شبهه ی خود نسبت به توافق هسته ای را برطرف کرد و نسبت به چنین توافقی ابراز خوشبینی کرد.

اگر روابط حسنه ای بین ایران و غرب ایجاد شود، لغو تحریم های بین المللی جان تازه ای به سیاست های اقتصادی روحانی می بخشد. به همین دلیل است که روحانی انرژی و سرمایه سیاسی زیادی صرف این مسئله کرده است.

روحانی پس از نشستن بر مسند ریاست جمهوری، اولویت خود را مشخص کرد: اصلاح اقتصادی که در طول هشت سال دوره ی ریاست جمهوری احمدی نژاد لطمات زیادی به آن وارد شده بود.

به نوشته ژاپن تایمز، او انتصاب های نادرست احمدی نژاد را با افرادی لایق و معقول جایگزین کرد و برنامه ی توسعه اقتصادی، بهبود نظام سلامت و حفظ محیط زیست را در دستور کار خود قرار داد.

روحانی در مبارزه با تورم به پیشرفت هایی دست یافته است و بنگاه های کوچک اقتصادی و کارافرینی های طبقه متوسط در حال رونق گرفتن است.

خبرنگار این روزنامه ژاپنی که به ایران سفر کرده، در ادامه می نویسد: در اوائل ماه ژوئن،  مجموعه رستوران های لوکس در مقابل گراند هتل شیراز با مشتری های ثروتمند مشاهده کردم.

روحانی در حال توسعه روابط اقتصادی با کشورهای خلیج فارس از جمله کویت است که اخیر به تهران سفر کرد.

در مسئله ی محیط زیست نیز، روحانی در حال رفع رجوع مشکلات به بار آورده شده توسط احمدی نژاد است.

آلودگی هوای تهران که  ناشی از بنزین تولید شده در دوران احمدی نژاد بود، مشکلات بسیاری به بار آورده است.

آخر از همه، روحانی برنامه ی بیمه ملی را اجرا کرد تا شرایط بیماران، اندکی بهبود یابد.

ژاپن تایمز در پایان می نویسد: اما مهمترین مسئله در دولت حسن روحانی، حمایت آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران از سیاست های داخلی رئیس جمهور  و مذاکرات هسته ای است.
کد N404435

وبگردی