آفتاب

یک نماینده پیشین مجلس: رژیم صهیونیستی به دنبال سنجش امکانات فلسطینی‌هاست

یک نماینده پیشین مجلس: رژیم صهیونیستی به دنبال سنجش امکانات فلسطینی‌هاست

یک نماینده پیشین مجلس گفت: با تعیین روز قدس توسط حضرت امام(ره)، اجماع جهانی بوجود آمد تا مردم دنیا مظلومیت و تنهایی مردم فلسطین را احساس کنند و در نتیجه از بسیاری حملات اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی پیشگیری شود.

ابوالقاسم عابدین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در فضای فعلی رژیم صهیونیستی می‌خواهد بعد از شکست جنگ 33 روزه امکانات نظامی فلسطینی‌ها را بسنجد و ردیابی کند تا با گنبد آهنین خود ثابت کند که غیر قابل نفوذ است و البته در عمل این موضوع ثابت نشده است.

وی با بیان اینکه "برای رژیم صهیونیستی دیوار جانی مردم فلسطین ارزش و اهمیتی ندارد"، افزود: رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی فضای جهانی را برای حملات خود به غزه مناسب می‌داند. این رژیم از یک طرف تصور می‌کند ایران به عنوان پرچمدار روز قدس درگیر مذاکرات است و مسائل فلسطین برای ایران به حالت فراموشی درآمده که البته این تحلیل اشتباه است و در روز قدس خواهیم دید که این طور نیست.

عابدین‌پور با اشاره به اینکه "اسرائیل بعد از شکست نیاز به بازسازی نیروها و اعتماد دادن به جناح‌های طرفدار خود دارد"، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد که در این شرایط با حمله به غزه و کشتار مردم، سکوت را شاهد باشد اما دیدیم خوشبختانه مردم جهان به اجماع علیه اسرائیل حرکت کرده و اقداماتش را محکوم کردند.

وی با بیان اینکه "رژیم صهیونیستی از کشتار مردم ابایی ندارد و فلسفه کارش این است که سرزمین‌ها را از هر طریق بگیرد"، گفت: رژیم صهیونیستی به بهانه مذاکره، آشتی یا زور حملات مسلحانه می‌خواهد سرزمین‌ها را بگیرد و دست از این کار بر نمی‌دارند مگر اینکه جامعه بین‌الملل اجماع کند و کشورها دست به ‌دست هم برای محدود کردن اسرائیل و جلوگیری از حملات به مردم مظلوم غزه اقدام کنند.

عابدین‌پور افزود: متأسفانه کشورهای اسلامی به خاطر منافع خود به حکم اسلام عمل نمی‌کنند. امام (ره) می‌فرمود اگر هر مسلمانی یک سطل آب بریزد اسرائیل غرق خواهد شد اما کشورهای اسلامی اکثراً به دنبال منافع منطقه‌ای و زودگذر خودشان هستند و با توجه به پیمانی که با آمریکا برای فروش نفت و خرید تسهیلات بسته‌اند و جریان ایران‌هراسی که در منطقه وجود دارد، به ظاهر برای در امان ماندن از انرژی هسته‌ای ایران به دامن آمریکا رفته‌اند و آمریکا هم از سکوت آنها نهایت استفاده را می‌برد.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه "برخی کشورهای اسلامی درگیر مسائل خودشان هستند"، یادآور شد: افغانستان درگیر انتخابات است و عراق و سوریه با داعش درگیر هستند و عربستان هم که از روز اول هماهنگ نبود و هماهنگ نخواهد شد. مردم در کشورهای منطقه دغدغه مسلمانان را دارند و دلشان همراه اسلام است ولی حکومت‌ها به دنبال مصالح خود هستند و در مسیر مبارزه در حال حاضر ایران پرچم‌دار است.

انتهای پیام

کد N404380

وبگردی