آفتاب
یوسفی‌مقدم:

با حضور در راهپیمایی روزقدس از جنایات صهیونیست‌ها تبری می‌جوییم

با حضور در راهپیمایی روزقدس از جنایات صهیونیست‌ها تبری می‌جوییم

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس به استکبارگران جهان می‌فهمانیم که ملت‌های مسلمان برای مقابله با حرکت‌های تجاوزکارانه آن‌ها هیچ‌گاه از پای نخواهد نشست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «در فرهنگ دینی برخی از مکان‌ها و زمان‌ها از قداست و ارزش بسیار زیاد و مهمی برخوردار هستند» اظهار کرد:‌ قداست بعضی از مکان‌ها جنبه استراتژیکی بر اساس دین و معارف الهی دارد. یکی از این مکان‌ها که برای مسلمانان اهمیت زیادی دارد قدس شریف است.

وی افزود: جریان قدس شریف هماهنگ شده با ظلم بسیار بزرگی که صهیونیست بین‌المللی علیه برادران مسلمان ما در فلسطین به کار می‌گیرد و این جریان هم‌زمان شده با حرکت‌های ساماندهی شده و سازمان‌یافته‌ای که از سوی سازمان‌های جاسوسی مثل سیا و موصاد به کار گرفته شده است و جریان‌های به ظاهر اسلامی تندی را در کشورهای اسلامی به راه انداخته‌اند تا قدرت و قوت ملت‌های مسلمان را برای مقابله با صهیونیست بین‌المللی بگیرند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: جریان‌هایی مثل داعش و امثال اینها را به راه انداختند که این جریان‌ها ساخته شده نظام‌های استکباری است. ما امروزه در این فضا قرار داریم که از یک طرف بحث قدس شریف است به عنوان یک مکان مقدس و مهمی که جنبه استراتژیک برای تفکر دین ما دارد. از طرفی مواجه هستیم با ظلم بسیار شدیدی که به ملت فلسطین می‌شود و از طرف دیگر مواجه هستیم با خیانت‌هایی که برخی از جریانات ساخته شده نظام صهیونیستی علیه ملت‌های مسلمان انجام می‌دهند تا قدرت مسلمانان را کاهش دهد.

یوسفی‌مقدم یادآور شد: اهمیت روز قدس در این شرایط بسیار قابل توجه است اگر مسلمانان به صحنه بیایند چند پیام را انتقال می‌دهند اول اینکه قدس برای ما مهم است و برای دفاع از قدس مقدس هر کاری می‌کنیم. مساله دوم این است که ما از جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها علیه ملت مسلمان فلسطین انجام می‌دهند تبری می‌جوییم و آن را محکوم می‌کنیم و مساله سوم این است که ما سازمان‌ها و جریانات را که بر ضد اسلام هستند، شناخته‌ایم و می‌دانیم آنها می‌خواهند قدرت مسلمانان را کاهش دهند.

وی افزود: چهارمین پیام ما این است که به تمام استکبار عالم و آمریکای جنایتکار و صهیونیست خونخوار اعلام می‌کنیم که ملت‌های مسلمان برای مقابله با حرکت‌های تجاوزکارانه آن‌ها هیچ‌گاه از پای نخواهد نشست. اینها همه بیانگر اهمیت روز جهانی قدس است که مسلمانان در هر کجای عالم و با هر گرایش و مذهبی که هستند باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت:‌ مسلمانان باید تعصب خود را بیان کنند به خصوص مردم مسلمان ایران که همواره پیشتاز مقابله با جنایت هستند و از همه جریان‌ها و جناح‌ها و افکار سیاسی باید در این راهپیمایی شرکت کنند. یکی از الطاف الهی هوشیاری مردم ایران است که به موقع مسائل را درک می‌کنند و امیدواریم این درک به موقع سبب شد که ما روز جهانی قدس راهپیمایی بسیار باشکوهی داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N404367

وبگردی