آفتاب

سنگاپور: ادامه مذاکرات بهترین راه حل برنامه هسته ای ایران است

سنگاپور: ادامه مذاکرات بهترین راه حل برنامه هسته ای ایران است

کوالالامپور – ایرنا - وزارت امور خارجه سنگاپور روز سه شنبه پس از تمدید چهار ماهه مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5، انجام مذاکره را بهترین راه برای حل برنامه هسته ای ایران دانست.

به گزارش ایرنا، ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کردند در مذاکرات وین 6 پیشرفت های ملموسی داشته اند، اما به دلیل وجود فاصله در برخی موضوعات اساسی، این مذاکرات تا 24 نوامبر (سوم آذرماه) تمدید می شود.

وزارت امور خارجه سنگاپور در بیانیه ای که در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت، تصریح کرد: توافق جامع به نگرانی های جامعه بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران پایان می دهد و این به نفع همه است.

وزات امور خارجه سنگاپور در این بیانیه از ایران خواسته است ˈبا استفاده از فرصت محدود چهار ماه آینده به سرعت مسائل باقی مانده با گروه 1+5 را حل و فصل کندˈ.

وزیر امور خارجه ایران و معاونان وی در مذاکرات وین شش به مدت 18 روز با کشورهای 1+5 مذاکره کردند.

حاصل این جلسات فشرده که تصمیم به ادامه اجرای تدابیر برنامه اقدام مشترک تا سوم آذر و اجرای تمامی تعهدات طرفین و برگزاری جلسات در اشکال مختلف طی هفته های آینده بود.

تمدید گام اول توافق ژنو به مدت چهار ماه به مفهوم آن است که همه تعهدات طرفین در توافق ژنو به مدت چهار ماه دیگر ادامه پیدا خواهد کرد و همه تحریم هایی که بر اثر توافق ژنو تعلیق شده بود، طی این مدت همچنان معلق خواهد بود.

آساق**1611
کد N404365

وبگردی