آفتاب

استاد دانشگاه یونان: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی درغزه شده است

استاد دانشگاه یونان: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی درغزه شده است

آتن- ایرنا- یک استاد دانشگاه ˈپنتئونˈ شهر آتن گفت: رژیم اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است و باید مجازات شود.

به گزارش ایرنا، ˈ الکساندروس کوچیˈ استاد علوم سیاسی دانشگاه پنتئون و تحلیلگر مسایل سیاسی خاورمیانه دوشنبه شب در مصاحبه ای با رادیو یونانی زبانˈ کوکینوˈ با انتقاد از مواضع غرب در قبال تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه افزود: اسرائیل در حال انجام جنایت جنگی در نوار غزه است و متاسفانه اتحادیه اروپا و دیگر جوامع غربی سکوت معناداری درقبال این اقدامات جنایتکارانه پیشه کرده اند.

این استاد سرشناس یونانی تصریح کرد: متاسفانه ˈ باراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا و برخی از کشورهای غربی، حمله وحشیانه نیروهای ددمنش اسرائیل را دفاع از خود قلمداد می کنند، در صورتی که بر اساس قوانین بین المللی، اشغالگر از خود دفاع نمی کند، بلکه برای تحکیم اشغالگری دست به جنایت می زند.

وی با بیان اینکه فلسطین کشوری تحت اشغال است که بر اساس قوانین بین المللی حق دفاع از سرزمین خود را دارد، افزود: غربی ها و بخصوص آمریکا و کنگره این کشور بخوبی می دانند که رژیم اسرائیل هم قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و هم با آگاهی از این امر، مشغول کشتار کودکان، زنان و افراد غیرمسلح و در واقع در حال ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه است و باید بر اساس قوانین بین المللی به عنوان جنایتکار جنگی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

این تحلیلگر یونانی یادآور شد: اسرائیل تلاش می کند توافق جدید حماس و فتح و آشتی ملی نیروهای فلسطینی را با این حمله به نوار غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی بر هم بزند، حماس را که توسط مردم انتخاب شده است، تضعیف نماید و زمینه را برای رشد افراط گرایی در منطقه و ایجاد درگیری در کشورهای جهان عرب و اسلامی فراهم سازد.

کوچی با طرح این سوال که آیا رژیم صهیونیستی به اهداف خود خواهد رسید؟، اظهارداشت: اسرائیل نخواهد توانست به این اهداف برسد زیرا نیروهای مقاومت فلسطینی، چاره ای جز دفاع از وطن و شهروندان خود ندارند.

وی افزود: نیروهای رژیم اسرائیل هم اکنون ضربات سنگینی را از نیروهای مقاومت حماس خورده اند و این رژیم بزودی مجبور خواهد شد چند شرط حماس از جمله پایان دادن به محاصره غیر قانونی نوار غزه و داشتن حق دفاع از شهروندان خود در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را بپذیرد.

این استاد دانشگاه یونان، پذیرش چنین شروطی را به معنای تحمیل شکست دیگری بر رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین توصیف کرد.

کوچی همچنین با انتقاد از عملکرد دوگانه غرب در جهان و بخصوص در دنیای اسلام و عرب گفت: دولت حماس با حضور ناظران بین المللی و بخصوص ناظران اروپایی و آمریکایی در انتخابات و با رای اکثریت گسترده مردم به قدرت رسید ولی چون درخدمت نظام سرمایه داری نبود، آن را به رسمیت نشناختند و به منظور تنبیه ملت فلسطین به خاطر انتخاب دولت خود از طریق دمکراسی، نیروهای رژیم اسرائیل با چراغ سبز آمریکا و غرب نوار غزه را به محاصره درآوردند و ازآن زمان حتی اجازه ارسال دارو و غذا را به مردم نوار غزه نمی دهند.

این استاد یونانی با تاکید بر اینکه غرب مشوق اینگونه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بوده است، افزود: اما همین کشورهای غربی همپیمانان تعدادی از کشورهای خودکامه منطقه هستند. بنابراین، بر اساس استاندارد آمریکا و غرب، دمکراسی یعنی تامین منافع نامشروع آنان و نه چیز دیگری.

اروپام**2170 **1551
کد N404346

وبگردی